בונטאן: "שרה" ו"מירה" נמצאות במערכת דלקים פעילה

בונטאן: הדו"ח על המערכת ההידרוקרבונית באגן הלבנטיני הוגש למשרד התשתיות הלאומיות בישראל בהתאם לתוכנית העבודה המוסכמת ■ מניית בונטאן זינקה בוול סטריט בכ-18.5% ל-32 סנט

חברת בונטאן קורפ הקנדית שמחה לדווח הערב (ד') כי הדו"ח על המערכת ההידרוקרבונית באגן הלבנטיני (האיזור המזרחי של הים התיכון) הוגש למשרד התשתיות הלאומיות בישראל בהתאם לתוכנית העבודה המוסכמת. הדו"ח מאשר כי השטחים המכוסים ע"י הרשיונות "שרה" ומירה" נמצאים במערכת הדלקים הפעילה באיזור. בונטאן הנסחרת ברשימת הבולטין בורד בנאסד"ק תחת הסימול BNTNF זינקה ב-18.5% ל-32 סנט.

קם שאה, מנכ"ל בונטן אמר בעקבות הגשת הדו"ח המצביע על היות הרשיונות בהן מחזיקה בונטאן ב-5.23% בעלי פוטנציאל "אנו מאד מרוצים מההתקדמות עד כה בפרויקט. קבוצתינו המשיכה לעמוד בכל נקודות הציון שנדרשו ע"י משרד התשתיות הלאומיות".

הרשיונות "שרה" ו"מירה" מכסים כ-310 מייל רבוע והם ממוקמים באגן הלבנטיני בקרבת רשיון "תמר", בו מוערך פוטנציאל תגלית הגז ב-8.4 TCF ובצמוד לרשיון "דלית", שגם בו התגלה גז ע"י נובל אנרג'י ושותפותיה.

הזכויות ברשיונות שרה ומירה מוחזקים ע"י קבוצת שותפויות הכוללת פרט ל-IPC, את הכשרת הישוב שבשליטת עופר נמרודי שמחזיקה ברשיונות באמצעות עמנואל אנרגיה המנוהלת ע"י אוהד מרני, מודיעין של סולטן ודנקנר וגופים נוספים בהם גם חברת התפעול גאו גלובל ריסורסס מהודו.

לאחרונה דווח כי עופר השקעות הסכימה להשקיע עד 28 מיליון דולר ברכישת 50% מהון המניות של IPC ישראל, כאשר יתרת 50% נותרו בידי IPC קיימן, בה מחזיקה בונטאן ב-76.79%. הכסף ישמש לכיסוי הוצאותיה של IPC ישראל בבדיקות שבוצעו בשני הרשיונות.

נציין IPC היא שותפה זוטרה בקבוצה המחזיקה ברישיונות "שרה" ו"מירה", שבראשותה עומדים עופר נמרודי (באמצעות חברת הכשרת הישוב שחלקה עומד על כ-48% בשני הרישיונות) וצחי סולטן-אי.די.בי (באמצעות השותפות המוגבלת מודיעין).נציין כי רק היום פורסם כי הוגשה תביעה ע"י המיליארדר האוסטרי מרטין שלאף הטוען לבעלות על השותף הכללי של מודיעין.

הערכה שפרסמה בתחילת ספטמבר IPC, השותפה האמריקנית ברישיונות , לשווי רזרבות הגז המצויות בהם, גזרה להם שווי של מיליארדי דולרים. מספרים שהתקבלו בספקנות רבה, ולא זכו לאישור של השותפות הישראליות ברישיונות.

בנוסף, חשפה אז IPC את תוכנית העבודה שהשותפות ב"מירה" ו"שרה" מחויבות לה לפי תנאי הרישיונות. לפי לוח הזמנים, אמורים ממצאי הסקר הסייסמי הסופיים להתפרסם עד ל-31 בדצמבר 2010. ההסכם עם חברת קידוחים צריך להיחתם עד ל-31 במארס 2011, והקידוח עצמו אמור להתחיל ברבעון השלישי של אותה שנה.