כמדי שבת: הרשויות סגרו 7 בנקים בארה"ב; 139 מתחילת השנה

הבנק הגדול מבין אלו שנסגרו אמש, היה הילקרסט בנק מקנזס, שבבעלותו נכסים בשווי 1.6 מיליארד דולר ■ רשימת הבנקים "הבעייתיים" טיפסה בסוף הרבעון השני ל-829 בנקים

כמדי יום שבת במהלך השנתיים האחרונות, היום (שבת) דיווח התאגיד ביטוח הפקדונות הפדראלי (FDIC) המשמשת גם ככונסת הנכסים של בנקים בארה"ב על סגירתם של 7בנקים נוספים, מה שמביא את מספר הבנקים שנסגרו עד כה בארה"ב ל-139.

ה-FDIC השתלט על 7 על בנקים, מתוכם שניים בפלורידה, שניים בג'ורג'יה, ובנק אחד בכל אחת מהמדינות: באילינוי, קנזס ואריזונה. פלורידה, ג'ורג'יה ואילינוי נמנות עם המדינות שספגו את הפגיעה הקשה ביותר מקריסות הבנקים בעקבות התפצצות הבועה בשוקי הנדל"ן. בכך הגיעו מספר הבנקים שקרסו עד כה השנה בפלורידה ל-27, ול-16 - הן בג'ורג'יה והן באילינוי.

הבנק הגדול מבין אלו שנסגרו אמש, היה הילקרסט בנק מקנזס, שבבעלותו נכסים בשווי 1.6 מיליארד דולר. עלות הקריסה לקרן הביטוח של החברה צפויה לעמוד על 329.7 מיליון דולר. ששת הבנקים הנוספים שנסגרו החזיקו נכסים בשווי מצרפי של כ-773 מיליון דולר.

נזכיר כי רשימת הבנקים "הבעייתיים" של התאגיד טיפסה בסוף הרבעון השני ל-829 בנקים בעלי נכסים בשווי 403 מיליארד דולר - מדובר עלייה של 7% מהרבעון הראשון, אז הוגדרו775 בנקים כ"בעייתיים".

במהלך השנה האחרונה סגרו רשויות הפיקוח בארה"ב בנקים בקצב המהיר ביותר ב-17 השנים האחרונות ועדיין לא רואים את הסוף מאחר ובנקים נוספים צפויים להיסגר על רקע החובות השהצטברו בהם כתוצאה בעיקר ממשבר הנדל"ן החמור הפוקד את ארה"ב.