אחרי קפריסין: לבנון עומדת לסכם על גבול ימי עם סוריה

מוקדם יותר אמר חרירי כי השגת ההסכמים עם שתי המדינות תאפשר ללבנון לפרסם מכרזים ראשונים לרישיונות חיפושי נפט וגז ימיים בתחילת 2012

נמשך המירוץ אל הגז: לאחר שהגיעה להסכם עם קפריסין על הגבול הימי בין המדינות עומדת לבנון לחתום על הסכם דומה עם סוריה, כך אמר ראש ממשלת לבנון סעד אל-חרירי בסוף השבוע לאחר פגישה עם נשיא קפריסין דמיטריס קריסטופיאס בביירות.

מוקדם יותר אמר חרירי כי השגת ההסכמים עם שתי המדינות תאפשר ללבנון לפרסם מכרזים ראשונים לרישיונות חיפושי נפט וגז ימיים בתחילת 2012. ישראל חתמה בקיץ על מזכר הבנות עם קפריסין לשיתוף פעולה במיפוי וחקר שדות גז ונפט.

פרשנים בלבנון ציינו כי חתימת ההסכם בין לבנון לקפריסין מהווה הישג בינלאומי חשוב לממשלת האי, על רקע הסכסוך המתמשך בינה לבין טורקיה, שכבשה ב-1974 את החלק הצפוני של האי.

ב-2008 הגישה קפריסין מחאה לאו"ם בעקבות מה שהגדירה "הטרדות" מצד ספינות טורקיות שביצעו לטענתה פעילות חיפושי נפט וגז במימי האזור הכלכלי הבלעדי שלה.

בשבוע שעבר הודיעה טורקיה על השקת תכנית לחלוקת רשיונות חיפושי נפט וגז לחופי האי קפריסין, כשלפי ההערכות הכוונה היא לחוף הצפוני של האי המוחזק על-ידה.