רשות השידור תובעת 101 מיליון שקל משפ"מ: הפרה הסכם

טוענת כי שפ"מ, שמוכרת פרסומות עבור תחנות קול ישראל, העניקה למפרסמים הנחות מפליגות בניגוד להסכם ■ שפ"מ: "ספין שנועד להסיט את תשומת-הלב מדו"ח המבקר שיפורסם בקרוב"

תביעת ענק של רשות השידור נגד חברת שפ"מ. על-פי בקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, ביקשה הרשות להעלות את סך תביעתה נגד חברת הפרסום מ-8.3 מיליון שקל ל-101 מיליון שקל. התביעה היא נגד שפ"מ, שפ"מ מדיה, ובעל השליטה בהן, אברהם פרחי.

רשות השידור טוענת כי התגלו לה נתונים חדשים לפיהם שפ"מ העניקה למפרסמים הנחות מפליגות בשיעור של עשרות מיליוני שקלים, "על דעת עצמה ובניגוד להסכם עם רשות השידור".

על-פי הבקשה, שהוגשה באמצעות עוה"ד אבנר כהן, עומר גדיש ורות אופק ממשרד כהן, וילצ'יק, קמחי ושות', שפ"מ פיתחה שיטה של "יצירת התחייבויות והברחת נכסים בריש גלי וללא כל בושה".

רשות השידור מבקשת להוסיף לתביעה נתבעת נוספת - שפ"מ אפיקים בע"מ, חברה נוספת של פרחי, ולהרים את מסך ההתאגדות בין חברה זו לשפ"מ מדיה.

לפני למעלה משנה הוגשה התביעה הראשונה של רשות השידור בגין חוב כספי של שפ"מ, אשר מוכרת פרסומות עבור תחנות קול ישראל. רשות השידור טוענת כעת כי בעקבות ביקורת פנימית ברשות, שפורסמה בראשונה ב"גלובס", ובעקבות בדיקת רואי החשבון של רשות השידור, עם סיום תקופת התקשרותה של שפ"מ מדיה עם רשות השידור התגלה כי שפ"מ מדיה לא פעלה על-פי המחירון שקבעה רשות השידור והעניקה ללקוחותיה, אשר פרסמו בתחנות הרדיו השונות, הנחות מפליגות בשיעורים החורגים מאלה שהותרו לה בהסכם שנחתם ב-2003 - על דעת עצמה.

על-פי הביקורת - שווי ההנחות עומד על סכום המוערך ב-105,857,238 שקל, כשחלקה של רשות השידור בהן, אלמלא ניתנו (78.8%), היה 83,415,503 שקל.

משפ"מ נמסר בתגובה: "צריך לשים לב ש'העילה' שמנפחת את התביעה לסכום דימיוני של יותר מ-100 מיליון שקל היא לא טענה שמישהו מהנתבעות לקחה, חלילה, כספים של רשות השידור, אלא 'הערכה' של מישהו מאוד לא מקצועי כנראה, בדבר ההנחות שהעניקה שפ"מ למפרסמים על מכירות בהיקף של כמעט מיליארד שקל ב-6 השנים שבהן מדובר. גורמים ברשות אומרים לנו כי מדובר ב'ספין' שנועד להסיט את תשומת-הלב מהדו"ח החמור שמבקר המדינה עומד לפרסם בקרוב".