מיטב: איכות הדו"חות מצביעה על כך שהמניות אטרקטיביות

רון אייכל, כלכלן ואסטרטג ראשי בבית ההשקעות מיטב: "האפיק המנייתי האמריקני והאירופי הוא בהחלט אטרקטיבי ומגלם יחס סיכוי מול סיכון העדיף על זה של שוק האג"ח"

עונת הדו"חות הכספיים לרבעון השלישי נכנסה להילוך גבוה, באירופה ובוול סטריט, בשבוע האחרון. מתחילת העונה דיווחו 16 חברות מתוך ה-30 הכלולות במדד ה-Dow Jones. אלו דיווחו על עלייה של 55% בשורת הרווח הנקי, בהשוואה לרבע המקביל לפני שנה. כמו כן, שורת הרווח הייתה גבוהה בכ-10% מאשר הערכות השוק.

מקרב חברות ה-S&P 500, דיווחו עד עתה 132 חברות. איכות התוצאות הייתה דומה לזו של ה-Dow Jones. חברות ה-S&P 500 דיווחו על עלייה של 7.8% בשורת המכירות.

מקרב חברות ה-Euro Stoxx 600 דיווחו 46 חברות. אלו דיווחו על עלייה של כ-13% בשורת הרווח למניה, לעומת הרבע המקביל אשתקד. שיעור ההפתעה היה נמוך באשר בארה"ב והסתכם ב-2.2%. ביחס לשורת ההכנסות, באופן כללי התוצאות הן טובות למדי חברות ה-Euro Stoxx 600 דיווחו על עלייה של 9.8% במכירות, לעומת הרבע המקביל אשתקד.

רון אייכל, כלכלן ואסטרטג ראשי בבית ההשקעות מיטב, מציין בסקירה השבועית של מיטב, כי איכות התוצאות המדווחות "תומכת גם היא בהערכה הכללית שלנו לפיה האפיק המנייתי האמריקני והאירופי הוא בהחלט אטרקטיבי ומגלם יחס סיכוי מול סיכון העדיף על זה של שוק האג"ח האמריקני והאירופי".

על ההקלה הכמותית המתוכננת בקרוב בארה"ב אומר אייכל כי בהשוואה לרכישות אג"ח בהיקף של 300 מיליארד דולר בפעם הקודמת, היקף הרכישות הנוכחי עשוי להגיע עד לכדי 500 מיליארד דולר. "אנחנו ממשיכים להעריך כי רמת המחירים בשוק האג"ח של ממשלת ארה"ב היא גבוהה למדי ונשענת בחלקה על אירועים חד פעמיים ובראשם רכישות האג"ח. לכן, בראייה לשנה הקרובה ייתכנו שם הפסדי הון, במיוחד בחלקו הארוך של העקום".