יש הסכם: ליגת הכדורסל תיקרא "ליגת לוטו" עבור 37 מיליון שקל

הפיס אישר את ההסכם המסחרי הגבוה בתולדות מינהלת הליגה בכדורסל ■ יקבל את הפרסום בכל עיגולי האמצע באולמות הליגה ■ עבור העונה הנוכחית תקבל המינהלת 10 מיליון שקל

אחרי משא-ומתן שנמשך קרוב ל-4 חודשים, סיכמה היום (ב') מינהלת הליגה בכדורסל עם מפעל הפיס על מכירת הזכויות השמיות של הליגה ל-3 השנים הבאות עבור 37 מיליון שקלים (עד תום עונת 2012/13). מדובר בהסכם המסחרי הגבוה בתולדות המינהלת, ובמסגרתו תיקרא הליגה "ליגת לוטו".

בכך מסתיים עידן "ליגת ווינר", אחרי 4 שנים בהן מותגה ליגת העל בכדורסל על-ידי מועצת ההימורים.

ההסכם הנוכחי מהווה שדרוג משמעותי עבור מינהלת הליגה בכדורסל, בהשוואה לסכום שאותו קיבלה מהטוטו-ווינר בעונה שעברה ושעמד על 7.1 מיליון שקל.

עבור העונה הקרובה תקבל המינהלת סכום של 10 מיליון שקל מהפיס, בעונה שלאחר מכן (2011/12) הסכום יעלה ל-13 מיליון שקל, ובעונה השלישית הוא יעלה ל-14 מיליון שקל. למפעל הפיס יש אופציה לצאת מהחוזה בתום כל אחת מהעונות.

המשא-ומתן בין הצדדים כבר נסגר עקרונית לפני כחודשיים, בפגישה בין יו"ר המינהלת, אבנר קופל, לבין יו"ר מפעל הפיס, שאול סוטניק. אלא שאז החלה מחלוקת בתוך דירקטוריון הפיס, מה שעיכב את ההסכם.

מלבד העובדה שייהנה מהשם הרשמי של הליגה, יקבל מפעל הפיס חבילות פרסום ושילוט בכל משחקי הליגה. בנוסף, כל הקבוצות יחויבו למתג את עיגול האמצע באולמות הביתיים עם הלוגו של מפעל הפיס.

מפעל הפיס יקבל גם אפשרות להשתמש באופן חופשי בתמונות השחקנים והקבוצות לצורך קמפיינים שיווקיים, דבר שנעשה לאחר שהמינהלת הגיעה להסדר כלכלי עם ארגון השחקנים.

בסך-הכול חתמה המינהלת בחודש האחרון על שני הסכמים בשווי כולל של 64.5 מיליון שקל ל-3 השנים הבאות: הראשון הוא הסכם מכירת זכויות השידור של הליגה עבור 27.5 מיליון שקל לערוץ הספורט, והשני הוא ההסכם שאושר היום בפיס.