ערוצים 1, 2 ו-10 לא ישדרו את העצרת לזכר רבין; נדחק לערוץ 8

העצרת המרכזית לזכר רצח רבין תיערך ב-30 באוקטובר ■ ערוץ 8: "לאחר שנודע כי אף אחד מהערוצים המרכזיים לא יעביר בשידור חי את העצרת, החלטנו להרים את הכפפה"

לראשונה מאז רצח ראש הממשלה יצחק רבין, לא תעבור העצרת לזכרו בשידור ישיר בערוץ פתוח.

היום (ב') הודיע ערוץ 8 של HOT כי הוא יהיה זה שישדר את העצרת המרכזית לזכרו של ראש הממשלה המנוח, שתתקיים במוצאי שבת, 30 באוקטובר, בשעה 20:00 בערב. מנויי yes, על כן, לא יוכלו לצפות בעצרת שתתקיים בכיכר רבין בתל-אביב.

"לאחר שנודע כי אף אחד מהערוצים המרכזיים לא יעביר בשידור חי את העצרת לציון יום השנה ה-15 לרצח רבין, הוחלט בערוץ 8 להרים את הכפפה", נמסר היום מהערוץ.

העצרת תעמוד בסימן "ממשיכים את דרכו" במעמד נשיא המדינה, שמעון פרס, ותארח אמנים ובהם רונה קינן, אברהם טל, יהודה פוליקר ושלומי שבן. את העצרת ינחה מודי בר-און.

מנהל ערוץ 8, אייל אופנהיים, מסר: "הופתענו לקבל את פנייתם של מארגני העצרת, במסגרתה נאמר לנו כי אם ערוץ 8 לא ירים את הכפפה - העצרת לא תשודר. ערוץ 8 ו- HOT חשים חובה ציבורית לשדר את העצרת במלואה ובשידור ישיר, ואנו פועלים על מנת להביא את השידור לכל מי שיבקש לראותו".

חמי סל, מפיק העצרת, אמר: "אנו מודים וגאים בערוץ 8 ב-HOT שלקח על עצמו את שידור העצרת מתוך מחויבות, אחריות וחשיבותה של העצרת. עברו רק 15 שנה לרצח הנורא, לא האמנו שערוצי הטלוויזיה המרכזים בארץ יעברו לסדר היום כל-כך מהר".

מחברת חדשות ערוץ 2 נמסר, בעבור קשת, כי "חברת החדשות של ערוץ 2 מתכוונת לשדר בהרחבה מהעצרת בכיכר רבין במסגרת מהדורת החדשות עם דני קושמרו - כפי שנעשה בכל השנים האחרונות".

מרשות השידור נמסר כי "בערוץ הראשון רואים חשיבות רבה לציון מועדים ואבני-דרך לאומיים בלוח השידורים, ובכללם יום השנה לרצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל. במסגרת שידורי הערוץ הראשון, שבעבר שידר את העצרת, השנה הופקו ושודרו תוכניות להן הוקדשו משאבים ומחשבה רבה, וזאת על מנת לגוון ולגעת בנושא חשוב זה מזוויות נוספות. יחד עם זאת, במקרה שלא יימצא ערוץ מרכזי אחר לשידור העצרת - נשקול שוב את שידורה בערוץ הראשון".

עוד נמסר מרשות השידור כי "רשת ג' של קול ישראל תשדר גם השנה, כבכל שנה, את העצרת בשידור חי".

מערוץ 10 לא נמסרה תגובה.