סטארהום: "אנחנו לא למכירה; המשקיעים מאוד מרוצים"

קומברס החברה-האם מחזיקה בכ-67% מסטארהום, לצד 25% של קרן אייפקס ואחוזים בודדים שבידי קרן ג'מיני, לאחר סבב גיוס שביצעה החברה ב-2004

פרסום הדו"חות של קומברס לפני מספר שבועות וכוונותיה למכור נכסים מתוך קבוצת החברות שלה, העמידו באור הזרקורים גם חברות פחות בולטות בקבוצה, דוגמת סטארהום.

קבוצת קומברס טכנולוג'י כוללת את קומברס CNS, ורינט, אולטיקום, וסטארהום, כאשר האחרונה היא היחידה שאינה ציבורית, ולכן המספרים שלה אינם פומביים ובכלל פעילותה נמצאת כבר מספר שנים מתחת לרדאר. סטארהום הוקמה בשנת 1999 במטרה לספק שירותי וטכנולוגיות לשוק הנדידה של מנויי טלפונים אלחוטיים (Roaming).

אתמול חשפה החברה את מרכז הבקרה החדש, שאמור לנטר את הנדידה של מיליארד וחצי תיירים ברשתות בינלאומיות שונות וכן שירות ניתוח עסקי שמיועד למפעילים. חדר הבקרה, שממוקם במרכז החברה ברעננה, נוסף לחדר הבקר בשוויץ ובסך-הכל, לדברי מנכ"ל החברה, איתן אחלאו, השקיעה סטארהום עשרות מיליוני דולרים במרכזי הבקרה והתשתיות השונות, מה שמעמיד את הוצאות המחקר והפיתוח של החברה על קרוב לשליש מהכנסותיה.

אולם, עם כל הכבוד לטכנולוגיה המתקדמת שמציגה החברה, בסופו של דבר מה שבאמת מעניין הוא היחסים שסביבה, על רקע האירועים בקומברס בחודשיים האחרונים.

החברה-האם מחזיקה בכ-67% מסטארהום, לצד 25% של קרן אייפקס ואחוזים בודדים שבידי קרן ג'מיני, לאחר סבב גיוס שביצעה החברה ב-2004. בסך-הכל גייסה סטארהום כ-60 מיליון דולר. בדירקטוריון שלה נמצאים בעיקר נציגים מקומברס ואחלאו מציין כי "גם בקומברס וגם אנחנו מאוד ממוקדים בסטארהום".

בחודשים האחרונים, כך מפרסמת קומברס בדו"ח שיצא לפני שלושה שבועות, מנהלת החברה מו"מ עם המנכ"ל לשעבר והמייסד, קובי אלכסנדר, להעברת מניותיו לחברה כחלק מהסדר משפטי בינה לבין בעלי מניותיה. לדבריה, היא עתידה להחזיק 2.5% נוספים מסטארהום שהיו בידי אלכסנדר, שנמצא כעת בנמיביה, לאחר שהסתבך בפרשת הבקדייטינג.

הימצאות המניות בידיו של אלכסנדר, אומר אחלאו, "לא חסמה את החברה", אך מאחורי הקלעים התמונה יותר מורכבת. בשנים 2008-2007 ניהלה קומברס מו"מ למכירתה של סטארהום תמורת כ-200 מיליון דולר. מה שעצר את המכירה, זה אותן המניות שבידי אלכסנדר, שהרתיעו את הרוכשות הפוטנציאליות.

אחלאו, חוזר ומציין כי "החברה לא עומדת על המדף למכירה, גם הבורד וגם המשקיעים מאוד מרוצים מההתנהלות בשנתיים האחרונות ורוצים לראות את ההמשך".

צבר הזמנות גדול

סטארהום סיימה את שנת 2009 עם מכירות בהיקף של כ-40 מיליון דולר, בהתאם לרמה בשנה שקדמה לה, אך אם גידול במכירות שיבוא לידי ביטוי ב-2010.

החברה, לדבריו, סיימה את 2009 ברווח נקי והוא מעריך כי החברה תמשיך לצמוח. לדבריו, "יש לנו את צבר ההזמנות הגדול ביותר שהיה לחברה מעולם. יש לנו גם את יתרות המזומנים הגדולות ביותר בתולדות החברה, ללא חובות ויחסי נזילות מצוינים".

חברה מעסיקה כיום כ-200 עובדים, 170 מתוכם בישראל. לדברי אחלאו השאיפות לעתיד אינן להנפיק בזמן הקרוב, אלא "אנחנו מחפשים לרכוש טכנולוגיות כדי להתרחב באופן לא אורגני". השאיפות, בתחום האסטרטגי הן לדבריו הן "להיות מערכת ההפעלה של תחום ה-Roaming בעולם".