מרק: עלייה של 6.8% במכירות של הרביף המתחרה בקופקסון

סך כל הכנסות מרק (כולל הכנסות חטיבת מרק-סרונו) לרבעון השלישי צמחו ב25% לסכום שיא של כל הזמנים ל-2.4 מיליארד אירו

ענקית הכימיה והתרופות הגרמנית מרק (Merck KGaA) מדווחת היום (ג') על תוצאות לרבעון השלישי לשנת 2010.

חטיבת מרק-סרונו, הינה חברת הביוטכנולוגיה הגדולה באירופה, ויצרנית תרופת ה- Rebif לטיפול בטרשת נפוצה, אשר פותחה על-ידי אינטר-לאב הישראלית (לשעבר אינטרפרם) ומתחרה בקופקסון של טבע. אינטר-לאב מהווה את מרכז הפיתוח של מרק-סרונו בישראל.

סך כל הכנסות מרק (כולל הכנסות חטיבת מרק-סרונו) לרבעון השלישי צמחו ב25% לסכום שיא של כל הזמנים ל-2.4 מיליארד אירו, לעומת ל-1.95 מיליארד אירו ברבעון המקביל אשתקד, שאותה הובילה הצמיחה במכירות הפרמצבטיקה, המהווה 62% מכלל ההכנסות.

המכירות בכל העולם של תרופת ה-Rebif לטיפול בטרשת נפוצה, המתחרה בקופקסון של טבע ופותחה בידי אינטר-לאב הישראלית (לשעבר אינטרפרם), עלו ברבעון השלישי בשנת 2010 ב-6.8% ל-407 מיליון אירו. מכירות ה-Erbitux זינקו ברבעון השלישי ב-17% ל-207 מיליון אירו.

בחודש יולי השנה, התירו רשויות הבריאות ברוסיה את השימוש בטבליות ה-Cladribine לטיפול אוראלי בטרשת נפוצה התקפית-הפוגתית. רשויות הבריאות באוסטרליה התירו את השימוש בתרופה האוראלית בחודש ספטמבר השנה. מרק מדווחת, כי ה-FDA בוחן את מתן ההיתר לשימוש ב-Cladribine, בהליך מקוצר. החלטה סופית של מנהל התרופות האמריקני, באשר לאישור השימוש בטבליות ה-Cladribine, צפויה להתקבל במהלך הרבעון הרביעי של 2010. יצויין, כי לאחר רישום התרופה בארה"ב צפוי רישומה בישראל.

מכירות הפרמצבטיקה צמחו ב 5.3% ברבעון השלישי לשנת 2010 ל- 1.518 מיליארד אירו. מרבית הצמיחה נבעה מהעלייה במכירות הרביף והארביטקס (שמקור התרופה אף הוא בישראל).