אפיקים 22 ו-10 יהיו נקיים מערוצים דמויי ברודקאסט למשך 3 שנים

(עדכון) - כך החליט שר התקשורת משה כחלון ■ עוד הוחלט כי זכייניות ערוץ 2, קשת ורשת, יוכלו לקבל פריסת חובות רק אם יעברו לשיטת הרישיונות בינואר 2012, במקביל לערוץ 10

האפיקים 22 ו-10 יהיו נקיים במשך 3 שנים מערוצים דמויי ברודקאסט - כך החליט שר התקשורת משה כחלון.

בישיבת ועדת הכלכלה היום (ג') בכנסת הודיע כחלון כי לאחר עזיבת הערוצים המסחריים המשדרים באפיקים אלה היום, והפיכתם לערוצים ברישיון באפיקים אחרים - יהיו האפיקים נקיים מערוצים שישדרו משדרי חדשות.

עוד הוחלט כי זכייניות ערוץ 2, קשת ורשת, יוכלו לקבל פריסה לחובותיהן רק אם יעברו לשיטת הרישיונות בינואר 2012. במקרה שיבקשו לעבור לרישיון במועד מאוחר יותר, כמו למשל בתום תקופת זיכיונן ב-2015 - לא יזכו להטבה זו.

חוק הרשות השנייה החדש קובע כי הזכייניות יוכלו לקבל פריסה של החובות אם עד 2012 לא ישלימו את כל חובות התוכן שלהן. הפריסה תתאפשר לאחר הצבת ערבויות - בסכום הזהה לסכום חובותיהן. זאת בניגוד לערבויות שהציב ערוץ 10 - שהיוו רק רבע מחובותיו ערב הארכת זיכיונו.

עוד נודע כי הזכייניות יתבקשו להעביר את הערבויות במועד בקשת הרישיון - ולא בעת קבלתו. משמע הדבר כי הנטל הכלכלי על הזכייניות יגדל, שכן הן ימשיכו לשלם למדינה עד למעבר הרשמי לרישיון.

על-פי החוק, פריסת התשלומים תחל מרגע המעבר לרישיון - אם יהיה ב-2012 - למשך 30 חודשים בלבד.

הדיונים סביב החוק נמשכים בוועדת הכלכלה. החוק אינו מדבר לפי שעה על החזרי ה'ביד' לזכייניות המחזיקות בזיכיון על אפיק 22 עד 2015.

כפי שפורסם ב"גלובס", במשרד התקשורת מבקשים למצוא דרך לפיה קשת ורשת יעברו לרישיונות כבר ב-2012, במקביל לערוץ 10.