וול סטריט חתמה בעליות קלות: צורן צנחה 18% סיווה זינקה 6%

נאסד"ק עלה בסיום ב-0.25% לאחר פתיחה אדומה ■ מדד אמון הצרכנים עלה ל-50.2 נקודות ■ מדד קייס שילר נפל ב-0.2% באוגוסט ■ סיווה מזנקת 7% לאחר שהעלתה תחזית

המסחר בוול סטריט הסתיים בטריטוריה החיובית בשני מדדים מובילים וללא שינוי בשלישי לאחר ערב רגוע שהתאפיין ברובו במגמה מעורבת. המסחר הושפע לחיוב ממדד אמון הצרכנים הפתיע כשעלה יותר מהצפי משפל של 7 חודשים. פתיחת המסחר היתה שלילית לאחר שבשוק התאכזבו ממדד קייס שילר הבוחן את מחירי הדיור בערים הגדולות בארה"ב שהצביע על ירידה באוגוסט ועל עלייה בקצב איטי מהצפי בשנה האחרונה. נציין כי המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים קרוב מאד לרמות השיא השנתיות שנקבעו באפריל האחרון.

המשקיעים בוול סטריט ממשיכים להמתין בדריכות להחלטת הפדרל ריזרב שצפויה להתקבל בישיבת הפד בתחילת נובמבר בעניין "הקלה כמותית" לרכישת נכסים בהיקף רחב של עד 2 טריליון דולר. זאת במטרה להמריץ את הכלכלה האמריקנית הסובלת מרמת אינפלציה נמוכה ורמת אבטלה גבוהה.

ברמת המאקרו פורסם לפני תחילת המסחר, כאמור, מדד קייס שילר למחירי הבתים המצביע על ירידה של 0.2% בחודש אוגוסט בהשוואה לחודש יולי. בשנה האחרונה נרשמה עלייה של 1.7% במחירים, קצב עלייה זה היה נמוך מהציפיות בשוק שהיו לעליית מחירים שנתית של 2.1%.כלכלנים העריכו לאחר פרסום הנתון כי "גל נוסף של ירידות במחירי הבתים בארה"ב יגיע לשיא ב-2012".

לאחר פתיחת המסחר פורסם מדד אמון הצרכן רששם עלייה בחודש אוקטובר ל-50.2 נקודות לעומת 48.6 נקודות בחודש ספטמבר. התחזיות המוקדמות היו לקריאה של 50 נקודות. מדובר בעלייה ראשונה במדד אמון הצרכנים לאחר שבחודש הקודם נקבע שפל של 7 חודשים.

בזירת המט"ח רשם הדולר התחזקות מול המטבעות העיקריים, כאשר האירו נחלש כנגדו בשיעור של 0.85% ל-1.385 דולר וכנגד הין התחזק הדולר ב-0.65% ל-81.4 ין לדולר, בשונה מהמטבעות האחרים הליש"ט מתחזקת כנגד הדולר לאחר העלאת תחזית הצמיחה בבריטניה.

מצעד המדווחות

וול סטריט נסחרה גם היום על רקע המשך מצעד דיווחי החברות שהמשיכו לתת את הטון ולהשפיע על כיוון המסחר. בין המדווחות היום: פורד, סיוה ו- DuPont וגם צורן וטקסס אינסטרומנטס שדיווחו אתמול בסיום הגיבו היום לראשונה.

IBM ריכזה עניין לאחר שדירקטוריון החברה אישר תוכנית רכישות חוזרות של מניות ענקית המיחשוב בהיקף של 10 מיליארד דולר.

אלביט מערכות דיווחה כי החברה הבת שלה בארצות הברית, אלביט מערכות ארה"ב, זכתה בהזמנת מסגרת בהיקף כספי של 45.5 מיליון דולר ממרכז הלחימה לספינות שטח באינדיאנה לשדרוג מערכות כוונת הלילה של מסוקי ה"סופר-קוברה" AH-1W של צבא ארה"ב.

UBS מנית הבנק השויצרי נפלה בוול סטירט כמו גם במסחר בבורסות אירופה לאחר שפרסמה דוח רבעון שלישי. המניה הגיבה בשלילה בעקבות האכזבה מתחזית הרווח שהציג הבנק לרבעון הרביעי. בשורה התחתונה רשם הבנק רווח נקי של 1.644 מיליארד פרנק שווייצי (כ-1.71 מיליארד דולר), רבעון רביעי ברציפות של רווחים. אנליסטים ציפו בממוצע לרווח של 1.16 מיליארד פרנק שוויצרי כך שהתוצאה הייתה גבוהה בהרבה לעומת התחזיות.

Amegen ענקית התרופות, הורידה היום תחזית רווח למניה מ-5.25 דולר ל-5.05 דולר.

יצרנית המכוניות האמריקנית פורד ריכזה עניין לאחר שפרסמה תוצאות טובות מאוד לרבעון השלישי, עקפה את התחזיות עם עלייה של 69% ברווח הנקי ברבעון השלישי.

כלכלני RBC חתכו היום את מחיר היעד למניות צורן מ-11 ל-7 דולר, לאחר שהנהלת החברה הפחיתה בחדות את תחזית ההכנסות עם פרסום הדו"חות לאחר סיום המסחר אתמול. צפי ההכנסות ל-2010 הופחת מ-377 מיליון דולר לכ-346 מיליון דולר.

סיוה סיימה את הרבעון השלישי עם גידול של 24% ברווח הנקי לשיא של 3 מיליון דולר. ההכנסות גדלו ב-11% לעומת הרבעון המקביל ל-10.7 מיליון דולר; העלתה בחדות את התחזיות להמשך השנה בעקבות גידול חד בהכנסות מתמלוגים.

חברת רויאל קריביאן , מפעילת ספינות התענוגות שבשליטת האחים עופר, דיווחה על עלייה של 55% ברווחי הרבעון השלישי של השנה ל-356.8 מיליון דולר או 1.64 דולר למניה. ההכנסות עלו ב-31% ל-2.06 מיליארד דולר. האנליסטים צפו לחברה רווח של 1.57 דולר למניה שייגזר מהכנסות של 2.03 מיליארד דולר.

חברת מג'יק תטמיע מערך אינטגרציה מבוסס iBOLT בחברת מיטרוניקס. במסגרת הפרויקט, יקושרו כל מערכות ה-ERP בסניפי החברה ברחבי העולם למערכת ה-ERP במטה החברה בישראל.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]