"השווקים יעלו בשיעור חד לאחר הבחירות בארה"ב"

כלכלן בנק אוף אמריקה מריל לינץ', ג'ו זיידל, מציג תחזית שורית במיוחד וטוען: "מדובר בשילוב נדיר של נסיבות פוליטיות אופטימליות וחודשי מסחר הנחשבים לטובים ביותר היסטורית"

שוקי המניות בעולם הצליחו להתאושש באופן די מרשים מהמשבר הכלכלי האחרון, אך התיאבון לא נגמר וגם לא התחזיות החיוביות. סקירה כלכלית שפירסם היום האנליסט הבכיר ג'ו זילד מבנק אוף אמריקה מריל-לינץ' מציגה אינספור סימנים וצידוקים לראלי מרשים שצפוי, לדבריו, לפקוד את השווקים בקרוב.

לעמדתו מצטרפים גם עורכים כלכליים בכירים ואנליסטים אחרים אשר מצדיקים את עמדתם בסטטסטיקות מהשנים האחרונות.

"אמנם יש כרגע חששות בכל הנוגע למצבה של כלכלת ארה"ב, לצעדי הרגולציה ולמיסוי - אך שעה שאלה חששות לגיטימיים, הסתכלות מפוקחת על השווקים מגלה שמדובר בזמן מצויין לרכישת ניירות ערך".

מבחינה סטטיסטית, מתברר כי בכל תקופת נשיאות בת 4 שנים בוושינגטון, הזמן הטוב ביותר בשווקים הוא הרבעון הרביעי של השנה השניה וכן הרבעון הראשון של השנה השלישית. כמו כן, מסביר זילד, באופן היסטורי מגיבים השווקים באופן הטוב ביותר כאשר בשלטון מצוי נשיא דמוקרטי ואילו הקונגרס הוא לעומתי-רפובליקני - המצב הצפוי לאחר מערכת הבחירות הקרובה. "במשך 70 השנים האחרונות, למעשה, שילוב של שני אלה בגבעת הקפילטול הוליד תשואה שנתית ממוצעת של 15 אחוזים ויותר".

ולא רק פוליטיקה עומדת בבסיס התחזית השורית: כלכלנים בארה"ב מציגים נתונים לפיהם החודשים נובמבר-אפריל טובים הרבה יותר לשוק המניות מהחודשים מאי-אוקטובר. "החל משנת 1950, מדד הדאו ג'ונס הוסיף בממוצע 7.4% במהלך חודשים אלה, לעומת כ-0.4% בלבד בין מאי לאוקטובר", נכתב.

"מדובר על שילוב נדיר", אומר הכלכלן. "מצב ייחודי שבו נסיבות פוליטיות אופטימליות על פי ניסיון העבר מתרחשות בתיאום עם החודשים הנחשבים לטובים ביותר - והכל על רקע תנאים טובים מאוד בכל הקשור לרגולציה ולמדיניות כלכלית מוכוונת - ולכן בהחלט מומלץ למשקיעים להגדיל את החשיפה שלהם לניירות ערך בעלי פוטנציאל צמיחה גבוה".