בונטאן נפלה 22%: הודיעה שהסכם שלדיאלי ו-IPC לא יאושר

שלדיאלי הגיבה היום בת"א בנפילה של כ-18% ■ בונטאן מבהירה כי תוסיף להחזיק בזכויות העקיפות בשיעור של 5.23% ברשיונות הימיים "שרה" ומירה"

הערב (ג') נראה כי הודעתה מאתמול של שלדיאלי, השלד של ירון ייני מאפסווינג ושל אסיה פיתוח, על הכנסת מחצית מהחזקותיה של IPC ברשיונות "שרה" ו"מירה" לשלד בעבור 90% מהון המניות שלה היתה מוקדמת מדי.

מניית שלדיאלי הגיבה היום בנפילה של כ-18% והערב נופלת גם מניית בונטאן, החברה הקנדית המחזיקה ב-76.79% מ-IPC בוול סטריט בכ-22% לאחר שפירסמה הודעה לפיה למדה אתמול מהווארד קופר, מנכ"ל IPC קיימן כי החברה חתמה על הסכם עם שלדיאלי.

עסקת שלדיאלי מותנת באישורה של בונטאן כבעל השליטה ב-IPC קיימן ובאישור הרשויות בישראל. בונטאן מודיעה היום כי לא נתנה אישור לעסקה. אישור שכזה לעסקה מצריך את אישור מחזיקי המניות שלה. האינדיקציה המקדמית שקיבלה בונטאן ממחזיקי מניות מרכזיים בחברה מראה כי הם לא מתכוונים לאשר את העסקה.

מנכ"ל בונטאן אמר בהודעה שפרסמה החברה כי "למרות שהופתענו ואותגרנו מהצעתה של שלדיאלי אותה אנו מעריכים, אנו לא נמצאים כעת בפוזיצה לקבל את ההצעה ללא שנבחן אותה במלואה או מבלי שמחזיקי המניות שלנו יאשרו אותה. העניין המתמשך בפרויקט שלחופי ישראל מאשר את הפוטנציאל שערכו של הפרויקט ימשיך להתקדם. אנו ממשיכים לקבל מצדדים רבים התעניינות משמעותית הן מהבחינה המימונית והן מהבחינה של הצטרפות לשותפות. אנו כמובן תמיד נשמור על האפשרויות שלנו פתוחות. אנו מעריכים את המאמצים שעשה מר קופר להביא את ההצעה הזו אלינו, אך איננו במצב של קבלתה לעת עתה".

בונטאן מבהירה כי תוסיף להחזיק בזכויות העקיפות בשיעור של 5.23% בפרויקט בשטחים הימיים של ישראל ברשיונות "שרה" ו"מירה".