למרות סערת המשט: פרס שדר הרדיו המצטיין לזוהיר בהלול

יקבל את הפרס בטקס פרסי הרדיו שייערך בחודש הבא בכנס אגודת העיתונאים באילת

‎‎אחרי שגרר סערה בעקבות התבטאויותיו סביב המשטים לעזה, זוכה זוהיר בהלול להכרה מהממסד העיתונאי הישראלי. בהלול יקבל את פרס שדר הרדיו המצטיין בטקס פרסי הרדיו שייערך בחודש הבא במסגרת כנס אגודת העיתונאים באילת.

בהלול הוא השדר הבכיר של תחנת הרדיו האזורי "א-שמס". חברי ועדת הפרס בחרו בבהלול פה-אחד באומרם כי "בולטת יכולתו לתרגם ערכים חברתיים אנושים ציבוריים לשפת הרדיו".

‏בהלול הוא חלק מהתקשורת הישראלית כבר 35 שנה. הוא מוכר בעיקר מתחום שידורי הספורט שאותם סיקר במשך שנים בעברית איכותית וייחודית לו, שיצרה מיתולוגיה שלמה סביבה. בימים אלה הוא משדר את תוכנית האקטואליה המרכזית של "א-שמס".

מוקדם יותר השנה עמד בהלול במרכזה של מחלוקת, כאשר איחל לפעילה פלסטינית שעשתה את דרכה באחד המשטים שביקשו לשבור את המצור על עזה, ש"אללה יהיה עמה".

‏בהלול הוא לא השדר מעורר המחלוקת היחיד שמקבל את הפרס. מגישת רדיו "אקו 99", רונית כפיר, תקבל אף היא פרס על תוכניתה "אקו לייף". התוכנית זכתה בקטגוריה "תוכנית המלל הטובה ביותר".

כפיר שבה לרדיו האזורי לאחר שהודחה מהגשה ארוכת שנים בגלי צה"ל בעקבות התבטאות ביקורתית בתקופת מלחמת לבנון השנייה ב-2006, אז העירה על הביטוי "בנק מטרות", ואמרה "כאילו שאין שם ילדים בני שלוש".

תוכניתה של כפיר, "אקו לייף", מביאה מדי יום אירועים בולטים בסביבה בארץ ובחו"ל. חברי ועדת פרס הרדיו אמרו בהחלטתם כי "התוכנית מציעה גישה שונה ומבודלת, המייצרת מעורבות רגשית ושייכות לקהילה בקרב המאזינים".

את פרס מפעל החיים תקבל השנה תחנת גלי צה"ל במלאת לה 60 שנה. עמליה רוזן, עורכת המוזיקה המיתולוגית של גלי צה"ל, תקבל פרס מיוחד על תרומתה רבת השנים ויוצאת הדופן לתקשורת בישראל.

רוזן החלה את דרכה בתחנה בשנת 1953, והיא זו שהקימה את התקליטייה הראשונה של גלי צה"ל. לאורך השנים ערכה מאות תוכניות מוזיקה וכן את המצעד ההיסטורי של הזמר העברי.

‏בכנס אילת לעיתונות צפויים להשתתף כ-1,500 אנשי תקשורת מהארץ ומחו"ל, ובהם עיתונאים, שרים, חברי כנסת, אנשי אקדמיה וכלכלה. הכנס יחל ב-21 בנובמבר בשיתוף אוניברסיטת בן-גוריון בנגב. ‏‎‎‏ ‏