ישראל פרי דורש חקירה פלילית נגד אנשי פרקליטות ומשטרה

טוען כי קיים חשד כי אנשי הפרקליטות והמשטרה שטיפלו בחקירתו ובהעמדתו לדין זייפו ראיות ושיבשו מהלכי חקירה ■ התלונה מכוונת בין היתר נגד עורכי הדין שריג דמארי ושמעון דולן

עורכי דינו של עו"ד ישראל פרי, המרצה עונש של 10 שנות מאסר בעקבות הרשעתו בגניבה, עבירות ביטוח ושיבוש מהלכי משפט בפרשת הפנסיה הגרמנית, דורשים לפתוח בחקירה פלילית נגד אנשי הפרקליטות והמשטרה שטיפלו בחקירה ובהעמדתו לדין של פרי, בחשד לבידוי וזיוף ראיות ושיבוש מהלכי חקירה.

בעניינו של פרי תלויים ועומדים הן הליך של דיון נוסף בעליון בעבירת הגניבה, והן בקשה למשפט חוזר באשר להרשעתו בשיבוש מהלכי משפט.

במכתב תלונה שהועבר בשבוע שעבר ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, למפכ"ל המשטרה, דודי כהן, ולראש אגף החקירות והמודיעין, ניצב יואב סגלוביץ', מאשים פרי בין היתר את עו"ד שריג דמארי, כיום עורך דין פרטי ובעבר תובע בפרקליטות, שטיפל בתיק הן בעבודתו בפרקליטות והן כיועץ חיצוני לאחר פרישתו, בכך שהסתיר מבית המשפט את קיומן של חוות-דעת אקטואריות הסותרות את טענות התביעה ותומכות בגירסתו של פרי.

עוד נטען בתלונה כי דמארי הוא חברו הקרוב של צבי אברהמי, שעבד בשירותו של פרי, פוטר ופתח חברה מתחרה.

"דמארי הפך להיות המנוע המרכזי שחתר ליצירת חקירה על-פי האינטרסים של אברהמי", כתבו עורכי דינו של פרי, יעקב בורובסקי ושולמית אשבול. "דמארי גם כתב בקשות הכוללות פרטים כוזבים לשלטונות בשווייץ ובגרמניה".

התלונה מכוונת גם נגד עו"ד שמעון דולן, שהצטרף לדמארי בשוק הפרטי לאחר שפרש מניהול המחלקה הכלכלית בפרקליטות.

לדברי עו"ד דמארי, "פרי הוא עבריין מתוחכם שהורשע בגניבת מאות מיליוני שקלים ונידון לשנים רבות בכלא. מכתבו הוא המשך מסע הדה-לגיטימציה נגדי ונגד חבריי במשטרה ובפרקליטות".

עו"ד דולן מסר: "הטענה כלפיי היא חסרת שחר ואיננה ראויה לתגובה".