משרדי האוצר והשיכון מתכננים: מס חדש על דירות יוקרה

משרדי הממשלה מצטרפים לבנק ישראל ■ בין הצעדים המתוכננים: ביטול הפטור ממס שבח על מכירת דירה שנייה ועידוד מכירת 2 דירות קטנות עבור רכישת דירה גדולה יותר

אחרי הודעתו הדרמטית של בנק ישראל השבוע על ייקור המשכנתאות, גם משרדי האוצר והשיכון מצטרפים ומתכננים שורת צעדים על מנת לצנן את מחירי הנדל"ן הגואים.

מוסף "ממון" של ידיעות אחרונות מדווח היום (ה') כי שר השיכון והבינוי אריאל אטיאס מתכנן שורה של שינויי מיסוי בשוק הדיור, בתיאום עם משרד האוצר ורשות המסים, על מנת לעודד אנשים להוציא דירותיהם למכירה, ובמקביל לשחרר קרקעות לבנייה.

בין הצעדים הנשקלים ניתן למנות מס חדש על רכישת דירות יוקרה ודירות להשקעה, ביטול הפטור ממס שבח על מכירת דירה שנייה למי שמחזיק ביותר מדירה אחת, ביטול הפטור ממס על העברת דירה לקרוב משפחה, עידוד מכירת 2 דירות קטנות עבור רכישת דירה גדולה יותר, פיצוי מיידי על פדיון של קרקע חקלאית לטובת בניית דירות על אותה קרקע, החזרת מס רכוש על קרקעות עם היתרי בנייה ופינוי עסקים מבנייני מגורים.

נזכיר כי שר האוצר יובל שטייניץ אמר שלשום כי משרדו יציג בתוך שבועיים לכל היותר את חבילת הצעדים שהוא מגבש בימים אלה לפיצוץ בועת הנדל"ן. "אנו עובדים עכשיו על חבילת צעדים ובתוך שבוע-שבועיים נבוא עם חבילה שתטפל בבעיה, שהיא מרכזית למדינת ישראל", אמר שטייניץ בראיון לגלי צה"ל.

כפי שדווח ב"גלובס" לפני כמעט שבועיים, באוצר שוקלים בין היתר למסות את משקיעי הנדל"ן, שמהווים כמעט 35% מסך רכישות הדירות החדשות. הצעד הנשקל הוא מיסוי רכישת דירה שנייה ומעלה, אולם יש לציין כי באוצר מעדיפים לטפל בבעיה לא באמצעות מיסוי אלא על ידי צעדים שיגדילו את היצע הדירות הקיים.