חסויות החולצה באירופה שוות העונה הרבה יותר

ששת ליגות הכדורגל הבכירות ביבשת גייסו 470.4 מיליון אירו מחסויות חולצה, עלייה של 18% לעומת אשתקד; הפרמיירליג עקפה את הבונדסליגה בפסגה, עם הכנסות של 128 מ' אירו

ששת ליגות הכדורגל הבכירות באירופה (אנגליה, איטליה, ספרד, גרמניה, צרפת והולנד) רשמו העונה גידול של 18% בהכנסות מחסויות החולצה שלהן, שיסתכמו ב-470.4 מיליון אירו. כך עולה מבדיקה שערכה החברה הגרמנית SPORT+MARKT. מדובר על הסכום הגבוה ביותר בהיסטוריה שגייסו הליגות מהספונסריות המרכזיות שלהן.

הפרמיירליג הצליחה לעקוף השנה את הבונדסליגה כליגה המכניסה ביותר מחסויות חולצה, עם הכנסות כוללות של 128 מיליון אירו (עלייה של 45 מיליון אירו לעומת השנה שעברה). הסיבה העיקרית לזינוק הזה היא החוזים החדשים מהן נהנות מנצ'סטר יונייטד (AON) וליברפול (סטנדרד צ'רטרד), השווים 23.6 מיליון אירו בשנה לכל אחת מהן.

הבונדסליגה, כאמור, במקום השני, עם הכנסות של 118.5 מיליון אירו מחסויות חולצה. הסרייה A האיטלקית הצליחה לשמור על המקום השלישי, על אף שהיא הליגה היחידה מבין ששת הבכירות שרושמת השנה ירידה בהכנסות מחסויות חולצה - לסך של 65.9 מיליון אירו. את הירידה באיטליה מסבירים ב-SPORT+MARKT בעובדה שלאציו ופיורנטינה עדיין לא מצאו ספונסריות לשנה הקרובה.

מי שנמצאת רק במקום החמישי, למרות עלייה של 9 מיליון אירו העונה בסך החסויות, היא הליגה הספרדית - עם 57.5 מיליון אירו. יש להזכיר שאלופת ספרד, ברצלונה, לא מקבלת ספונסרשיפ על החולצה, ובמקום זה "תורמת" חסות ליוניצ"ף, גוף התמיכה בילדים של האו"ם. במידה ובארסה היתה מקבלת חסות חולצה - הרי שהליגה הספרדית היתה תופסת את המקום השלישי.

הליגה הצרפתית הצליחה להקדים השנה את הספרדית, ולתפוס את המקום הרביעי, עם הכנסות של 58.8 מיליון אירו. הליגה ההולנדית במקום השישי (42 מיליון אירו).