ועדת ההתמחות: לאפשר לאיתמר בן-גביר להיות עורך דין

‎‎ועדת ההתמחות בלשכת עוה"ד ממליצה לאשר לפעיל הימין הקיצוני להתחיל התמחות במשרד עו"ד ■ הוועד המרכזי יצביע על כך בשבוע הבא‏ ■ ‏לחובת בן-גביר עומדות הרשעות פליליות רבות

‎‎ועדת ההתמחות בלשכת עורכי הדין ממליצה לאשר לפעיל הימין הקיצוני, איתמר בן-גביר, להתחיל את התמחותו במשרד עורכי דין, במטרה לאפשר לו לגשת בסיום ההתמחות לבחינות הלשכה ולקבל רישיון עריכת דין.

ל"גלובס" נודע כי נושא אישור התמחותו של בן-גביר אמור לעלות להצבעה בישיבת וועד המרכזי של הלשכה שתתקיים בשבוע הבא, לאחר שוועדת ההתמחות העבירה את המלצתה.

בן-גביר, המזוהה עם הימין הקיצוני, משמש כיום כעוזרו הפרלמנטרי של ח"כ מיכאל בן-ארי (האיחוד הלאומי). הוא סיים את לימודי המשפטים שלו במכללה האקדמית אונו ביולי 2008, ורשום להתמחות במשרדו על עו"ד ברוך בן-יוסף בירושלים.

בבקשתו לאשר את ההתמחות ציין ‏בן-גביר כי הוא מעוניין להמשיך בעבודה נוספת בתקופת ההתמחות - מדובר בהמשך העסקתו כעוזר פרלמנטרי בכנסת.

‏לחובתו של בן-גביר הרשעות פליליות רבות, לצד מספר כתבי אישום שהסתיימו בזיכוי, ואף תביעות אזרחיות שניהל מול המשטרה, שבחלקן זכה. נכון למועד הגשת בקשתו לאישור ההתמחות היו תלויים ועומדים נגדו 3 תיקים פליליים פתוחים - בעבירות של התפרעות, הכשלת שוטר והתקהלות אסורה.

‏אף שנגזרו עליו פעמים רבות עונשי מאסר על-תנאי, הבהיר בן-גביר בהופעתו בפני ועדת ההתמחות כי עונש של מאסר על-תנאי אינו תלוי ועומד כיום נגדו, וכי עליו לבצע 200 שעות שירות לתועלת הציבור, ובדעתו לבצע אותן עוד לפני תחילת ההתמחות.

ועדת ההתמחות המליצה "לאשר את תחילת ההתמחות, וזאת מבלי שתהיה לבן-גביר הסתמכות על ההסכמה לתחילת ההתמחות".

‎‎‏"פגיעה ותקלה"

‏‎‎הנושא כבר עלה בישיבה קודמת של הוועד המרכזי מלפני כחודש, ואולם ההחלטה נדחתה לשבוע הבא בהמלצת ראש הלשכה, עו"ד יורי גיא-רון. חברת סיעתו, עו"ד חוה מרצקי, המליצה לוועד המרכזי שלא לאשר לבן-גביר להתחיל את ההתמחות. "אם שם משפחתו ושמו של בן-גביר היה שונה", אמרה בישיבה, "היה הרבה יותר ברור למי מחברי הוועדה כי לא ראוי שאדם כזה יהיה מתמחה. לאשר לו התחלת התמחות - בעיניי זו פגיעה כל-כך מהותית בלשכת עורכי הדין, זו תקלה".

‏"אני מאמין שהוועד המרכזי של לשכת עורכי הדין לא יערב בהחלטתו שיקולים פוליטיים ויאמץ את המלצת הדרג המקצועי שבחן את העניין", מסר בן-גביר בתגובה. "אחרי שאושרו אנשים שהיו בעברם מחבלים ביטחוניים והפכו לעורכי דין, נדמה לי שקל וחומר שלא אמורה להיות בעיה בענייני". ‏‎‎‏