סיום מעורב בבורסות אירופה; ירידות שבועיות ועליות חודשיות

הקאק הוסיף היום 0.6%, איבד 0.9% השבוע ועלה 3.2% באוקטובר ■ הדאקס הגרמני סיים שבוע ביציבות וחתם את אוקטובר עם תשואה חיובית של 6%

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ו') במגמה מעורבת שבין עלייה של 0.6% לירידה של 0.1% בבורסות המובילות. לאחר פתיחה שלילית, המדדים המובילים עברו לרשום עליות קלות לאחר פרסום נתוני הצמיחה בארה"ב. מרבית העניין רוכז לדו"חות החברות הגדולות לרבעון השלישי, ועל רקע ספקולציות שונות באשר לגובהה של תכנית החילוץ עליה יכריז הפד בארה"ב בשבוע הבא, ככל הנראה.

בסיכום שבועי הבורסות רשמו ירידות שערים בשיעור מירבי של 1.2% ובסיכום חודש אוקטובר הבורסות המובילות באירופה רשמו עליות שערים נאות כשהבורסה בגרמניה הובילה עם תשואה חיובית של 6%.

נזכיר את ענקית התעופה הבריטית בריטיש איירווייס שפירסמה הבוקר טרם פתיחת המסחר בלונדון את תוצאותיה הכספיות שהצביעו על מעבר מהפסד לרווח משמעותי תוך עלייה של 8.4% בהכנסות וכן התאוששות ממשבר התעופה העולמי ומנזקי משבר ענן האפר הוולקני שהביאו לשיתוק התעופה למשך תקופת זמן ארוכה ולפגיעה בחברות.

לצידה, פירסמה היום תוצאות מאכזבות ענקית האנרגיה טוטאל המגיבה בירידות שערים בהתאם.

השווקים המתעוררים באסיה התעוררו היום לבוקר של ירידות שערים. מדד הניקיי היפני הוביל את המגמה עם ירידה חדה של 1.75% בערכו, לאור חשש מהמשך מאכזב לעונת הדו"חות לרבעון השלישי הן בשוק המקומי והן בארה"ב.

"הין שממשיך להתחזק (ומתחזק גם הבוקר - ע.ר.) יוצר תנאים קשים גם כך לכוחות הגדולים בייצוא, וביחד עם חשש מירידה בהיקפי הצריכה ודו"חות לא חזקים במיוחד, יש אטמוספירה כלכלית מורכבת לדעת רבים", הסביר הבוקר אנליסט בטוקיו.

נזכיר בהקשר זה את מניית נינטנדו שהוסיפה להיחלש על רקע דו"חות חלשים במיוחד שפירסמה אתמול במסגרתם גם הורידה את תחזית הרווח השנתית שלה ב-40%. לצידה בלטה גם מניית קאנון בהיחלשות. גם יתר מניות הייצוא רשמו היום ירידות בערכן.