סופו של מותג: GM מכריזה על מותו של הפונטיאק בן ה-84

במהלך 84 שנות חייו - נמכרו קרוב ל-40 מיליון מכוניות פונטיאק ■ סופו הרשמי של המותג, נקבע למחר, ה-31 באוקטובר, המועד שבו מסתיים החוזה של ג'נרל מוטורס עם סוכנויות הרכב

המותג פונטיאק של ג'נרל מוטורס (GM), יפסיק להתקיים החל ממחר, לאחר 84 שנים שבמהלכן נמכרו קרוב ל-40 מיליון מכוניות פונטיאק - וזאת לאחר שהחברה החליטה על סגירת החטיבה במסגרת מאמצי הארגון מחדש. כאמור, סופו הרשמי של המותג, נקבע למחר, ה-31 באוקטובר, המועד שבו מסתיים החוזה של ג'נרל מוטורס עם סוכנויות הרכב של פונטיאק.

החברה כבר הפסיקה לייצר המותג בשנה שעברה כשנקלעה לפשיטת רגל. במסגרת תוכנית הארגון מחדש, החברה החליטה לסגור את חטיבת הפונטיאק, ביחד עם סאטורן, האמר וסאאב ולהתמקד במותגי הליבה ביואיק, שברולט, GMC וקאדילק.

פונטיאק, ששווק תחת הסיסמא "We Build Excitment", העניק לאמריקנים את דגמי הבונוויל, GTO, פיירבירד ודגמים רבים אחרים. מכוניות הפונטיאק נחשבו למכוניות גדולות ואופנתיות אך עם זאת לא יקרות.

לאורך רוב שנות ה-60, מכוניות הפונטיאק דורגו במקום השלישי במכירות בשוק הרכב האמריקני, לאחר שברולט ופורד - דירוג שבו שולטת כעת טויוטה. עד תחילת 2009, פונטיאק נפלה למקום ה-12 במכירות בארה"ב.