אין התקדמות בסיום פגישה בת 5 שעות בין האוצר וההסתדרות

גם הפעם לא הושגה התקדמות והפערים בין הצדדים נותרו על כנם ■ מחר צפויים שוב נציגי שני הגופים להוועד ולנהל משא ומתן שצפוי להמשך עד השעות הקטנות של הלילה

הערב (א') הסתיימה פגישה בת 5 שעות בין הנציגי האוצר וההסתדרות המיועדת להגיע להסכם תוספת שכר לעובי המגזר הציבורי, ובכך למנוע שביתה. עם זאת, גם הפעם לא הושגה התקדמות והפערים בין הצדדים נותרו על כנם.

מחר צפויים שוב נציגי שני הגופים להוועד ולנהל משא ומתן שצפוי להמשך עד השעות הקטנות של הלילה. ואן לא תושג הסכמה, צפויה ההסתדרות ביום ג' בשעות הבוקר לפתוח שביתה כללית במשק.

במשא והמתן היום השתתפו מטעם האוצר אילן לוין, הממונה על השכר ואודי ניסן, הממונה על אגף התקציבים, ואת ההסתדרות הציג היו"ר עופר עיני ואבי ניסנקורן, שהוא יו"ר האגף לאיגוד מקצועי. מחר גם צפוי להשתתף במשא ומתן גם שר האוצר יובל שטייניץ.

נזכיר כי ההסתדרות דורשת תוספת שכר של 3.5% כל שנה, והאוצר מוכן לתת רק 0.5% - פער שנאמד על כ-2.7 מיליארד שקל. במשרד האוצר מתכוונים לנצל את המו''מ ואת החתימה על הסכם קיבוצי חדש לכינון "מיני רפורמה" בשירות הציבורי.

המטרה היא לשכנע את ההסתדרות להסכים לתוספות שכר דיפרנציאליות לפי סקטורים כאשר הסקטורים בעלי השכר הנמוך יקבלו הפעם יותר מאשר אותם חברות ותאגידים ממשלתיים אשר רמת השכר בהם היא גבוהה. יצוין כי ההסתדרות לא הסכימה עד כה להסדר מסוג זה.