דו"ח בינ"ל: "טורקיה מפירה זכויות אדם במאבק מול הכורדים"

(עדכון) - הדו"ח של Human Rights Watch, המכיל 75 עמודים, מתבסס על כ-50 מקרים שבדק הארגון בטורקיה ומתאר רדיפות של השלטונות הטורקיים את המורדים הכורדים

דו"ח של ארגון Human Rights Watch שפורסם היום (ב') קובע כי טורקיה מפירה זכויות אדם במאבקה נגד המורדים הכורדים וטוען כי חוקי המאבק בטרור שהעבירה טורקיה פוגעים בחופש הביטוי, חופש ההאגדות והחופש להפגין.

הדו"ח, המכיל 75 עמודים, מתבסס על כ-50 מקרים שבדק הארגון בטורקיה ומתאר רדיפות של השלטונות הטורקיים את המורדים הכורדים, המשתייכים בעיקר למפלגת ה-PKK. הדו"ח קובע באופן חד משמעי כי מאות מפגינים כורדים כלואים בימים אלה בבתי סוהר טורקיים וממתינים למשפט שמבושש לבוא, בזמן שרבים אחרים כבר נשפטו ונגזרו עליהם שנות מאסר רבות.

"בכל מה שקשור לכורדים, בתי המשפט בטורקיה מדביקים במהירות תוויות של טרוריסטים על הנאשמים", נכתב בדו"ח. "על ממשלת טורקיה לבצע רפורמות בחוקים כדי לעמוד בהתחייבויות של שמירה על זכויות האדם".

טורקיה כבר לא מחרימה את YouTube

בתוך כך, טורקיה הסירה את החרם על אתר שיתוף תכני הווידיאו YouTube לאחר שהחברה הסכימה להוריד מהאוויר תכנים שפגעו, לטענת טורקיה, במוסטפא כמאל אתא-תורכ, מייסד טורקיה המודרנית. כך דיווחה סוכנות הידיעות הטורקית "אנטוליאן".

פרקליט המדינה בטורקיה קיבל את ההחלטה לחסום את YouTube בחודש מאי 2008 בשל תכני וידיאו שהעליבו את אתא-תורכ, אולם ההחלטה זכתה לביקורות חריפות, אפילו מצד הנשיא עבדוללה גול, שביקר את המהלך בעמוד הטוויטר האישי שלו.

מ-YouTube נמסר שלשום כי "קיבלנו דיווחים כי משתמשים בטורקיה יכולים שוב לגלוש לאתר. אנחנו רוצים להדגיש כי צד שלישי, ולא YouTube, הוא שהוריד את הסרטונים אשר גרמו לחסימת האתר בטורקיה".