התחזית של UBS לשנתיים הקרובות: קיפאון בצמיחה הגלובלית

כלכלני הבנק השוויצרי: בשנים 2011-2012 תהיה התאוששות גלובלית והדרגתית בשווקים, שלא תלווה באינפלציה גבוהה ■ מודאגים משוק העבודה בעשור הקרוב

קצב הצמיחה הגלובלית יתמתן לשיעור של 3.75% במונחים שנתיים בכל אחת מהשנתיים הבאות, כך מעריכים כלכלני הבנק השוויצרי UBS בתחזית כלכלית לשנים 2011-2012 שפירסמו. להערכתם, ב-2010 הצמיחה העולמית תעמוד על 4.1% והקצב הזה יאט כאמור.

הכלכלנים צופים המשך התאוששות גלובלית בשנתיים הבאות, התאוששות הדרגתית לדבריהם שלא תלווה באינפלציה גבוהה. עם זאת, הסיכונים עדיין מרחפים וקובעי המדיניות יצטרכו לחשוב היטב בהחלטות שלהם ולנווט את השווקים הגלובלים לדרך המלך, אומרים ב-UBS ומעריכים כי המעבר הרחק ממינופים בשווקים מפותחים ומתעוררים יימשך.

יחד עם זאת, בבנק מסייגים ומעריכים, כי חלק מהשווקים המתעוררים יחוו לחצים מעליית מחירי הסחורות במבט גלובלי, ולחצים אינפלציוניים מסוימים כתוצאה מכסף שיזרום מבנקים מרכזיים.

במבט לטווח הבינוני והארוך, ב-UBS מעריכים כי הכלכלה הגלובלית תדביק פערים וקצב הצמיחה ב-5 השנים הקרובות יאיץ. במבט לעשור הקרוב, הכלכלנים סבורים כי שוק העבודה העולמי ימשיך לגמגם ואפילו יילך אחורה, מה שיעיב על מימוש הפוטנציאל היצרני של כלכלות העולם.