JP מורגן: התרחיש הסביר ביותר בשווקים - שיא בשנה הקרובה

אסטרטג בכיר ב-JP מורגן בכנס טנדם קפיטל: תרחיש של שיא חדש ב-2011 - בסבירות של 30% ■ עם זאת, הוא מזהיר מפני סיכוי גבוה יחסית לירידות חדות במהלך 18 החודשים הבאים

קיים סיכוי גבוה לשפל חדש בשווקים ב-18 החודשים הבאים - כך אמר דיוויד שארפ, אסטרטג בכיר ב-JP מורגן ניהול נכסים, בנאום הפתיחה בכנס שווקים גלובליים של טנדם קפיטל המתקיים היום בתל אביב. לדברי שארפ, התנודיות בשווקים צפויה להיות גבוהה.

שארפ הציג 6 תרחישים עיקריים אשר בחנו ועיצבו האנליסטים בחברה - כאשר שניים מהם מצביעים על שפל חדש בשווקים ב-18 החודשים הקרובים (ומהווים ביחד 38% מהסבירות, על פי תחשיבי JP מורגן). עם זאת, להערכת בנק ההשקעות, התרחיש הסביר ביותר - בשיעור של 30% - הוא עדיין תרחיש ה"dream ticket" שבמסגרתו יגיעו השווקים לשיא חדש במהלך 2011.

שארפ טען כי שוק ניירות הערך עדיין אטרקטיבי יותר משוק האג"ח, אך לא באופן קיצוני: "אם עד עכשיו היתה לנו העדפה ברורה למניות, הרי שעכשיו אנחנו נעים לכיוון של המלצה נייטרלית, כאשר הסיכון בני"ע קרוב לשיא של כל הזמנים".

שארפ העריך כי הצמיחה בשווקים תימשך אך תהיה שברירית מתמיד, וצפה עוד ירידה ברווחים שירשמו החברות הגדולות בחודשיים-שלושה הקרובים: "אחרי שתוצאות הרבעון השלישי היכו את התחזיות, אנחנו צופים היחלשות ברווחים, אך להערכתו לא מדובר במיתון ממשי, אלא במהמורה בדרך, אם כי גם בשנת 2011 צפויה ירידה בתוצאות החברות".

שארפ התייחס גם לנושא השווקים המתפתחים ואמר כי אלה רשמו ירידות לאחרונה וחזרו לרמות הממוצעות שלהם בשנים האחרונות, אך הם עדיין נראים יקרים ביחס לשווקים המפותחים. הוא טען כי JP מורגן ממליצה בשלב זה על השקעה בארה"ב, באנגליה, בשווקים המתפתחים ובהונג-קונג, ומנגד מאמינה כי רמות התמחור גבוהות מדי באירופה (חוץ מאנגליה), ביפן ובאוסטרליה.