קשת ורשת יוכלו למכור זו לזו את חלקן בחברת חדשות ערוץ 2

הזכיינית שתמכור את הבעלות תוכל להמשיך לרכוש תכנים של חברת החדשות ולשדר אותם

זכייניות ערוץ 2 קשת ורשת יוכלו להגיע להסכם במסגרתו אחת מהן תמכור לחברתה את חברת חדשות ערוץ 2 ותמשיך במשך תקופה שתקבע לרכוש ממנה תכנים. ל"גלובס" נודע כי במסגרת חוק הרשות השנייה, במשרד התקשורת מגבשים פתרון לסוגיית חברת החדשות, אשר מסתמך על העובדה שהחוק מאפשר מכירה של תכני חדשות לבעלי רישיונות ולא הכרח של הקמת חברת חדשות לכל ערוץ.

עם זאת, החוק מדבר היום על גורם חיצוני שימכור לערוצים שיקומו בתקופת הרישיונות, וכעת נעשה ניסיון לשנות את החוק כך שגוף משדר יוכל למכור תכנים חדשותיים לגוף משדר אחר.

נקודת מחלוקת נוספת היא הכוונה בלשכה המשפטית של משרד התקשורת לאפשר את מכירת תכני חברת החדשות של ערוץ 2 לכל גוף שידור שיקום. עם זאת, בשוק הטלוויזיה המסחרית מבקשים לשמור את יחסי המכירה בין שתי הזכייניות של ערוץ 2 למשך תקופה מוקצבת בחוק.

עוד מסתמן כי הזכיינית אשר תישאר באפיק 22 ולא תבחר לקחת רישיון לפני 2015, תהיה זו שתמשיך להחזיק בחברת החדשות של ערוץ 2. הזכיינית השנייה תיאלץ למכור את חלקה בחברת החדשות, אך כאמור תוכל להמשיך ולקנות, במסגרת הסכם בין השתיים, את תוכניות החברה.

למרות הכיוון החלופי שמסתמן לסעיף המדובר בחוק, גורמים במשרד האוצר ובשוק התקשורת נוטים שלא לקבל את עמדת רשות ההגבלים העסקיים, שאינה מאפשרת את הפתרון שמציע שר התקשורת משה כחלון, לפיה שתי הזכייניות יוכלו להמשיך להחזיק יחד בחברת החדשות עד 2015, גם אם יעברו לערוצים נפרדים. על-פי גורמים, ברשות ההגבלים העסקיים יביאו לכך שהזכייניות יבחרו להישאר יחד באפיק 22 ולא לעבור לרישיונות.

גם בקהילה המשפטית נשמעו אתמול (א') קולות שהתנגדו לעמדה. "הרגולטור פה הוא לא רשות ההגבלים, אלא משרד התקשורת", אמר היום (ב') עו"ד מתן מרידור ממשרד אגמון ושות', מומחה להגבלים עסקיים. "המשרד צריך לשאול את עצמו האם העלות של הקמת חברת חדשות מצדיקה את עצמה ואם זה לא יתגלגל בסופו של דבר לצרכן. בסופו של דבר הוא ישלם פחות ליצירה. צריך יהיה לקבל החלטה מה יהיה יותר חשוב - חדשות או כל דבר אחר?".