ההוצאה על פרסום לקראת הבחירות בארה"ב: כ-4 מיליארד דולר

גיוסי הכספים לקראת הבחירות הגיעו לשיא, ומלאי המדיה אזל בחלק מתחנות הטלוויזיה

הבחירות לקונגרס האמריקני עשויות לשבור את כל השיאים. לא של אחוזי ההצבעה כמובן, אלא של ההוצאה על פרסום. על-פי הערכות של גופי מדיה בארה"ב, ההוצאה לפרסום לקראת הבחירות נעה סביב 4 מיליארד דולר.

"אף פעם לא ראיתי דבר כזה", הודה איוואן טרייסי, נשיא חברת המדיה Kantar. לדבריו, אחד השינויים המרכזיים הוא פסיקה עדכנית של בית המשפט העליון שהתירה שימוש נרחב מאוד בפרסום לקראת מערכות בחירות. הפסיקה איפשרה לקבוצות פוליטיות להתארגן טוב יותר ולגייס כספים רבים יותר לפעילות פרסומית נרחבת לקראת הבחירות.

אחד השינויים בעקבות הפסיקה הוא האפשרות שניתנה למפרסמים לציין בקמפיינים שמות של מועמדים, וזאת במקום נושאים כלליים, מה שהפך את מסעות הפרסום ליותר פרסונליים והקל על גיוס הכספים.

טרייסי מסביר כי "גיוס הכספים הוא קל הרבה יותר כאשר אתה מציג לתורם דמות ספציפית, וזאת במקום לבקש ממנו תרומה עבור רעיון כלשהו".

מרבית ההוצאה לפרסום במהלך הקמפיינים הלכה לכיוון הטלוויזיה. מלבד שתי המפלגות הגדולות, קבוצות לחץ שונות וארגונים בעלי עניין בבחירות רכשו מלאי מדיה כה רב, עד כי בחלק מאמצעי המדיה לא נותרו ספוטים פנויים כלל.

על מנת להתמודד עם מצוקת המקום, הוחלט בחלק מתחנות הטלוויזיה להקטין את כמות הפרומואים ולהגדיל את היקף הפרסום גם בשעות המאוחרות יותר, בעיקר סביב מהדורות החדשות של 23:00 בלילה.

ומה יקרה אחרי הבחירות? טרייסי מעריך כי שני הצדדים יגיעו אל סוף המרוץ עם כיסים ריקים: "הם מרוקנים את חשבונות הבנק שלהם. לא יישאר הרבה כסף בחוץ אחרי הבחירות".