שאמה ימונה ליו"ר ועדת הכלכלה: "לתשובה אין כל סיבה לחייך. ביום הדין בתמלוגים אני אחזיק בפטיש"

(עדכון) - ח"כ כרמל שאמה ימונה ליו"ר ועדת הכלכלה בעוד 45 ימים ■ שאמה: "אני שלם עם החלטתי להישאר על המגרש בו יוכרעו גובה תמלוגי הגז"

ח"כ כרמל שאמה ימונה ליו"ר ועדת הכלכלה בעוד 45 יום. לאחר שהבין ראש הממשלה בנימין נתניהו כי אין באפשרותו לצאת מהפלונטר אליו נקלע בניסיון להשאיר את יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ אופיר אקוניס על כיסאו ולא להחליפו בח"כ כרמל שאמה כפי שהוחלט בהסכם הקואליציוני, הביא היום נתניהו הצעת החלטה לישיבת סיעת הליכוד: דחיית ביצוע החילופים בין אקוניס לשאמה ב-45 יום.

שאמה שאל בדיון את ראש הממשלה מדוע הוא מבקש את הדחייה, אולם הוא לא נענה. אקוניס ביקש להבהיר כי לא ביקש מראש הממשלה להישאר על כיסאו.

שאמה אמר בתום הישיבה כי עבורו מדובר בהישג גדול: "הצלחתי למנוע מכל מי שניסה למנוע ממני את כניסה לתפקיד. רצון הסיעה יכול לבוא לידי ביטוי רק בהצבעה חשאית ולא בהצבעה גלויה. לשמחתי הצלחתי בסיוע חברי למנוע את חסימתי מלטפל בנושא תמלוגי הגז. לתשובה וחבריו אין סיבה לחייך. ברגעי ההכרעה אני אחזיק בפטיש היו"ר. כל השאר לא נעים אבל לא גם לא נורא". שאמה תומך בהעלאת תמלוגי הגז ואף יזם הצעת חוק פרטית בנושא.

במהלך השבועיים האחרונים נפגש שאמה שלוש פעמים עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על מנת לדון עמו באפשרויות העומדות בפניו אם לא ימונה ליו"ר ועדת הכלכלה. בין היתר עלתה על הפרק האפשרות להעניק לשאמה את תפקיד סגן שר המשפטים והממונה על פרויקט הגדר ובעיית הזרים. בסוף השבוע הבהיר שאמה כי אין בכוונתו להיענות להצעתו של ראש הממשלה.

"קשה לסרב להצעת ראש ממשלה אותו אתה מעריך, אך מאחר ולא הוצג בפני טיעון ענייני להפרת הסכם הרוטציה לכהונה כיו"ר ועדת הכלכלה, וכמו כן החלופות שהוצעו אכן מכובדות אך נעדרות תוכן אמיתי של עשייה ואחריות. אני שלם עם החלטתי להישאר על המגרש בו יוכרעו גובה תמלוגי הגז, הרפורמה בתכנון ובניה ושאלת הריכוזיות מאשר להחזיק כרטיס ביקור ורכב מכובדים יותר", אמר שאמה.

בהודעה שהוציא הליכוד נמסר כי "מדובר בעיכוב זמני בביצוע ההחלטה מכיוון שייתכנו שינויים באיוש ראשות של ועדות שונות בכנסת. לא מדובר בעניין פרסונלי". ככל הנראה ממתין ראש הממשלה להכרעה בעניינו של ח"כ צחי הנגבי, הצפויה להינתן ביום שלישי הבא. בינתיים, הוחלט למנות את דני דנון ליו"ר ועדת הקליטה, עד שזו תאויש על ידי ועדת העבודה.