זעזוע בארה"ב: אמבק קורסת 50% - עלולה לפשוט רגל השנה

החברה לא שילמה היום תשלום ריבית ואם לא תשלם ב-30 הימים הקרובים, היא תחשב כחדלת פירעון ■ ניסיון להסדר חוב: מחזיקי החוב הבכירים עובדים לארגון מחדש של חובותיה

מבטחת האג"חים זקוקה למימון וקרובה לחדלות פירעון: מניית אמבק קורסת במסחר המוקדם בוול סטריט בכ-50% לאחר שלא עמדה בתשלום הריבית ובשוק חוששים כי החברה עומדת בפני פשיטת רגל. הידיעה מזעזעת את וול סטריט ואת מגזר הפיננסים ובחוזים העתידיים התמתנו העליות. המניה שסגרה ביום ו' האחרון ב-82.65 סנט נופלת ל-40.35 סנט במסחר המוקדם.

החברה הגישה דיווח לרשויות לפיו דירקטוריון החברה שלא לבצע את תשלום הריבית התקופתי שהיה צריך להיות משולם היום (ה-1 בנובמבר) בעבור אג"ח שמועד הפדיון הסופי שלה ב-2023. אם החברה לא תשלם את הריבית ב-30 הימים הקרובים, יתרחש ארוע של חדלות פירעון (Default).

החברה לא הצליחה לגייס הון נוסף וכאלטרנטיבה היא עשויה לפנות להגנה מפני נושיה בדרך של פשיטת רגל (צ'פטר 11). כרגע החברה ממשיכה את פעילותה תחת ועדה המגיבה אד-הוק להתרחשויות המנוהלת ע"י מחזיקי החוב הבכירים של החברה, אשר עובדים לארגון מחדש של חובותיה העצומים של החברה תוך שהם מנסחים לארגן חבילת מימון בטרם תכריז החברה על פתיחה בהליך של פשיטת רגל.

אם אמבק לא תצליח להגיע להסדר חוב, היא צפויה להגיע לפשיטת רגל בטווח הזמן הקצר, עוד לפני סיום השנה. "הגשת בקשה לפשיטת רגל תיתכן עם הסדר חוב או בלעדי הסדר שכזה עם קבוצת בעלי החוב הגדולים של החברה הדואגים לתוכנית הרה-ארגון" מסרה החברה.