מועצת יש"ע: לא רק השמאל תומך בהעלאת התמלוגים

יו"ר מועצת ישע מתייצב לימינו של שטייניץ: "משאבי הגז והנפט הם נכס של אזרחי המדינה, וראוי שישמשו לרווחתם של תושבי מדינת ישראל , תוך שמירה על הוגנות כלפי היזמים"

מועצת יש"ע החליטה לתמוך ביוזמת שר האוצר להעלות את חלק המדינה בהכנסות מתגליות הנפט והגז. בהודעה שפרסם יו"ר המועצה, דני דיין, נאמר כי "משאבי הגז והנפט הם נכס של אזרחי המדינה, וראוי שישמשו לרווחתם של תושבי מדינת ישראל , תוך שמירה על הוגנות כלפי היזמים".

דיין אמר ל"גלובס" כי היוזמה נולדה על רקע הרושם שנוצר כאילו השמאל בישראל תומך בהגדלת חלק המדינה בעוד שהימין מתנגד. "לא ערכנו ישיבה פורמלית", אמר דיין. "התייעצתי עם חברי המזכירות שלנו וכולם הסכימו שיש מקום לפרסם את עמדתנו בעניין".

העמדה שלכם מבוססת על השקפה כלכלית או ניתוחים כלשהם?

"העמדה שלנו היא עמדה עקרונית. את הפרטים ואת הניתוחים אנחנו משאירים לוועדת ששינסקי". גם ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי), התומך בהגדלת חלק המדינה בהכנסות מנפט וגז התייחס לקשר בין תמיכתו לעמדותיו הפוליטיות. בישיבתה הראשונה של השדולה הפרלמנטרית להעלאת חלק המדינה בשבוע שעבר התלונן אלדד כי מאז שהצטרף לשדולה מטילים ספק בדעותיו הימניות.

משותפויות הגז נמסר בתגובה כי "זכותה של המדינה לשנות מדיניות כלפי העתיד. כל דרישתנו היא לא לשנות את כללי המשחק ביחס לתמלוגים רטרואקטיביים. בנוסף אנו דורשים השוואת הפטורים שניתנו לגז המצרי".