המדיה של היום פועלת כנגד זכויות אדם - ולא עבורן

איראן וסעודיה - מדינות בהן סוקלים, מלקים ותולים נשים - נמצאות בדרכן להצטרף לסוכנות חדשה של האו"ם שתעסוק בזכויות נשים ■ איך המדיה נותנת לדבר כזה לעבור בשתיקה?

‎‎עבור חלק מאיתנו, המילה "‏stoned‏" נקשרת לעישון סמים. אבל יש לא מעט אנשים בעולם שיודעים קצת טוב מדי מהו הפירוש האמיתי של סקילה באבנים. אני יודעת שאחרי שנתקלתי הבוקר בתמונה הזאת. בפעם הבאה שאשמע את המילה "‏stoned‏" לא אחשוב על ג'וינט אלא על משהו אחר לגמרי.

‏מדובר במציאות מזעזעת שהיא חלק מהיומיום של לא מעט אנשים בעולם הזה. הדבר הנורא הוא שבמדינות לא מעטות זה לא נחשב לפשע - אלא נחשב לאקט חוקי.

מה שמדהים עוד יותר הוא הדרך הצינית שבה מדינות מסוימות מכסות על העוולות שלהן באמצעות האו"ם. כך, למשל, פורסם אתמול כי איראן וסעודיה - מדינות בהן סוקלים, מלקים ותולים נשים - נמצאות בדרכן להצטרף לסוכנות חדשה של האו"ם שתעסוק בזכויות נשים.

‏"זכויות אדם" זה מונח שנשמע נפלא, אבל מה שעומד מאחוריו אינו תמיד נפלא כל כך. כשזה קשור לאו"ם, תמיד אנחנו יכולים לפטור את זה ולומר - טוב, נו, ככה זה פוליטיקה, ואי-אפשר לצפות ליותר מזה. אבל כשזה מגיע למדיה, איך זה ייתכן שהיא לא שואלת את עצמה שאלות מעמיקות יותר ורק חוזרת על מנטרות כמו תוכי?

האבסורד הוא שהמדיה של היום פועלת כנגד זכויות אדם - ולא עבורן.

‏לפוסט המלא בבלוג של לילך סיגן:

http://www.theothersideblog.com/?p=108