עוד חודש חזק לקרנות: גייסו 3 מיליארד ש' באוקטובר

עיקר הגיוסים נרשמו בקרנות הנאמנות האג"חיות ■ המגייסים הבולטים: אלטשולר שחם, דש והראל-פיא

חודש חזק נוסף נרשם בענף קרנות הנאמנות, שהיקף נכסיו הגיע בסוף ספטמבר ל-158.4 מיליארד שקל. בחודש החולף צמח הענף ב-4.9 מיליארד שקל, מתוכם כ-3 מיליארד שקל הם גיוסים נטו והשאר תשואה.

כמו בחודשים קודמים, גם באוקטובר היו אלה קרנות האג"ח שריכזו את מרבית הגיוסים. האפיק צמח ב-4 מיליארד שקל - מתוכם כמעט 3 מיליארד שקל הם גיוסים - בעיקר בקרנות המורכבות המדמות תיק השקעות מנוהל.

גם האפיק המנייתי בלט בגיוסים, כאשר על פי רוב המשקיעים מעדיפים להשקיע את החלק המנייתי בתיק באמצעות תעודות סל, שדמי הניהול שהן גובות נמוכים משמעותית. למרות זאת, בחודשים האחרונים המשקיעים מפנים את החלק הספקולטיבי בתיק לקרנות המנייתיות המצטיינות, שבתקופות של עליות שערים חלקן באמת מצליחות להכות את המדדים.

בחודש החולף נרשמו גיוסים של 350 מיליון שקל בקרנות מנייתיות כלליות ומניות יתר, וכ-80 מיליון שקל בקרנות הגמישות. גם אגדי החוץ (Fund of Funds - קרן המשקיעה במספר קרנות ומאפשרת פיזור רחב) רשמו גיוסים נאים של למעלה מ-300 מיליון שקל.

לעומתם, הקרנות השקליות ממשיכות במגמת הפדיונות. אלה הסתכמו באוקטובר ב-800 מיליון שקל, המתווספים לכ-2.5 מיליון שקל שנפדו מהאפיק מתחילת השנה. הקרנות שבלטו החודש לטובה הן של אלטשולר שחם, דש והראל-פיא, כשפסגות, לעומת זאת, רשמה פדיונות.

359 מיליון שקל - זהו סך הפדיונות בקרנות פסגות שבניהול רועי ורמוס, הגוף היחיד מבין המנהלים הגדולים שרשם פדיונות באוקטובר, בעיקר מהקרנות הכספיות שלו. השנה של פסגות מתאפיינת בעיקר בגיוסים לקרנות הכספיות, בהן היא לא גובה דמי ניהול, וכך מתחילת השנה היא גייסה כ-2.4 מיליארד שקל לכספיות, אך מהקרנות המסורתיות שלה, שגובות דמי ניהול, היא פדתה קרוב לחצי מיליארד שקל.

32% הוא שיעור הצמיחה בקרנות דש מתחילת השנה. הקרנות, בניהולם המשותף של עידו בירמן ויאיר שני, צמחו השנה ב-2.5 מיליארד שקל - מתוכם קרוב ל-2 מיליארד שקל הם גיוסים - כמעט כולם בקרנות מסורתיות. אם ננטרל את הכספיות, מדובר בגיוס של 1.85 מיליארד שקל, ובקצב הזה דש תסיים את השנה כאחד הגופים המובילים בצמיחה בענף.

את ראש הרשימה תכבוש כנראה הראל-פיא, שרושמת שנה פנטסטית של גיוסים, למרות שלא השתתפה במלחמת המחירים בענף. קרנות הראל פיא, המנוהלות על ידי סמי בבקוב, גייסו 318 מיליארד שקל באוקטובר, המצטרפים לכ-4.2 מיליארד שקל שגויסו מתחילת השנה.

432 מיליון שקל הוא סכום הגיוסים של קרנות אלטשולר שחם בחודש החולף. קרנות החברה, בניהול גילעד אלטשולר, בולטות במיוחד בחודשים האחרונים, בזכות החלטות נכונות שקיבל אלטשולר בתחום האג"ח, בפרט באג"ח מדינה. תוך חמישה חודשים גייסו הקרנות למעלה ממיליארד שקל, כשהצמיחה מיוחסת גם לרכישת בית ההשקעות רמקו, שתרם לנכסי קרנות אלטשולר כ-600 מיליון שקל.

מבין מנהלי הקרנות הגדולים בענף, בלטו באוקטובר גם קרנות מנורה מבטחים, שבניהול רונן אביגדור, שגייסו 275 מיליון שקל.

11
 11