יו"ר ה-IMF: "במשבר אבדו 30 מ' משרות וכ-400 מ' עוד יאבדו"

שטראוס קאהן: "צריך לעשות יותר ויותר בתחום הפיקוח הבינלאומי ■ "יכול להיות שתהיה לך את הרגולציה הטובה ביותר בעולם, אך אם אכיפת הרגולציה לא תפוקח, לא יהיה בה כל שימוש"

"המשבר הגלובלי הוביל לאובדן של 30 מיליון מישרות ברחבי העולם והתחזיות לשנים הבאות הן כי עוד 400 מיליון מישרות יאבדו" אמר יו"ר קרן המטבע העולמית,דומיניק שטראוס קאהן אתמול בכנס של הפורום לפיתוח האנושות שנערך במרוקו.

"במסגרת העבודה של הגלובליזציה החדשה, עומדת התעסוקה בעדיפות עליונה, במקום השני עומדת התעסוקה וגם את המקום השלישי תופסת התעסוקה" התעקש שטראוס קאהן.

"ראשי מדינות ה-G20 אשר נפגשו בלונדון, פיצבורג, טורונטו ולאחרונה בדרום קוריאה אמרו בקול חזק וברור על מנת שאוכלוסיית העולם תשמע אותם כי בכוונתם לתקן את המגזר הפיננסי שנותר ליבת הבעיה". לדבריו "צריך לעשות יותר ויותר בתחום הפיקוח הבינלאומי. "יכול להיות שתהיה לך את הרגולציה הטובה ביותר בעולם, אך אם אכיפת הרגולציה לא תפוקח, לא יהיה בה כל שימוש".

ב"ניו יורק טיימס" נכתב כי "ה-G20 נתנו ל-IMF את תפקיד הפיקוח על הכלכלות הגדולות שיפעלו על פי מסגרת העבודה עליה החליטה הקבוצה בפיצבורג ב-2009 אשר מטרתה לעודד צמיחה חזקה, מתמשכת ומאוזנת. נראה כי קרן המטבע הבינלאומית מוכנה לקחת על עצמה את התפקיד, אך שטראוס קאהן אשר דיבר גם על המצב בארה"ב בנאומו טען כי חוסר השוויון תורם לחוסר היציבות בכלכלה הגלובלית".