אובמה על הבחירות: "אני חש עצב, צריכים לעבוד יחד"

הנשיא אובמה יצא הערב למצלמות והגיב: "במהלך השנתיים האחרונות עשינו מאמצים להבטיח את ההתאוששות הכלכלית, אבל רבים עדיין לא מרגישים את היתרונות"

אין ספק שהדאגה מס' 1 של הציבור היא הכלכלה, אבל לא התקדמנו כפי שהיינו צריכים להתקדם" - כך אמר הערב הנשיא אובמה, בתגובה ראשונה למצלמות על המפלה בבחירות אמצע הקדנציה.

"במהלך השנתיים האחרונות עשינו מאמצים להבטיח את ההתאוששות הכלכלית, אבל אנשים רבים עדיין לא מרגישים את היתרונות של זה", אמר אובמה במסיבת עיתונאים שקיים בבית הלבן. "לאף מפלגה אין מונופול על השכל, הדמוקרטים והרפובליקנים צריכים לעבוד יחד".

הנשיא הוסיף: "אנו לא נעים למקום הנכון במונחים של כלכלה. קיצוץ המיסים לא יספיק כדי להחזיר את השוק לעבודה, כדי לצמצם את מימדי האבטלה. הכלכלה תקועה בניוטרל - אנחנו לא מתקדמים קדימה. אני צריך לקחת אחריות ולדאוג שעסקים יצליחו יותר, אנחנו צריכים לדאוג למגזר העסקי, יש לנו רעיונות כיצד לעשות את זה".

אובמה נשאל "איך זה מרגיש", והשיב: "זה מרגיש רע. אני חש עצב ושואל את השאלה אם הייתי יכול לעשות משהו אחר כדי שהמועמדים שהפסידו היו עדיין כאן". אובמה הוסיף כי המטרה שלו היא לשבת עם הנבחרים הרפובליקנים בשבועות הקרובים ולראות "איך נעים קדימה מבלי להזיק - גם תמיכה בעסקים וגם בשכבות החלשות".

"אני צריך לקחת אחריות ישירה על השיפור האיטי בכלכלה", לדברי הנשיא, "אני יודע שכשאתה צריך להתרוצץ בין בתי הקונגרס בשליטת שתי מפלגות שונות - זה עומד להיות קשה".