דלק US: עלייה של 5% בהכנסות והפסד של 9.9 מ' ד' ברבעון

תוצאות הרבעון השלישי הושפעו לרעה מפעילות תחזוקה בבית הזיקוק בטיילר, אשר חייבה השבתה מלאה של היחידה לעיבוד נפט גולמי למשך 14 יום

חברת דלק US מקבוצת דלק של יצחק תשובה, הפועלת בתחום זיקוק והפצה של מוצרי נפט וכן הפעלה של תחנות תדלוק ומרכזי נוחות ברחבי ארה"ב מדווחת על הפסד נקי של כ- 9.9 מיליון דולר ברבעון השלישי של שנת 2010, בהשוואה להפסד של כ-4.8 מיליון דולר ברבעון השלישי אשתקד. (בנטרול אירועים מיוחדים ברבעון המקביל אשתקד נירשם הפסד לאחר מס של כ-7.9 מיליון דולר) .

בשורה העליונה דיווחה החברה על גידול של 5% בהכנסות לרמה של כ-875 מיליון דולר.

תוצאות הרבעון השלישי הושפעו לרעה מפעילות תחזוקה בבית הזיקוק בטיילר, אשר חייבה השבתה מלאה של היחידה לעיבוד נפט גולמי למשך 14 יום. השבתה זו גררה ירידה בתפוקה ובמכירות בית הזיקוק ברבעון השלישי של 2010. במהלך ההשבתה הקדימה החברה את התקנת היחידה להורדת רמת הבנזן בדלקים, פרוייקט אשר תוכנן במקור לרבעון הרביעי של השנה.

התרומה התפעולית של מגזר הזיקוק ברבעון השלישי של 2010 הסתכמה בהפסד של כ- 1.1 מיליון דולר, בהשוואה לרווח של כ-8.4 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2009. עלויות הייצור הישירות הסתכמו בכ-5.96 דולר לחבית ברבעון השלישי של 2010, בהשוואה ל-4.82 דולר לחבית ברבעון השלישי של 2009.

הסיבה לעלייה הינה הוצאות הקשורות בביצוע עבודות התחזוקה, במקביל לירידה בהיקף הייצור לכ-45,931 חביות ביום, בהשוואה לייצור של כ-54,092 חביות ביום ברבעון השלישי של 2009.

מרווח הזיקוק 5-3-2 באזור מפרץ מקסיקו עמד על כ-7.45 דולר לחבית ברבעון השלישי של 2010 בהשוואה ל-6.38 דולר לחבית ברבעון השלישי אשתקד, שיפור של כ-17%. מרווח הזיקוק של החברה, בתוספת עמלת שיווק בין חברתית בסך 0.60 דולר לחבית, עמד על 6.30 דולר לחבית שנמכרה ברבעון השלישי של 2010, בהשוואה ל-4.37 דולר לחבית שנמכרה ברבעון השלישי של 2009.

התרומה התפעולית של מגזר הקמעונאות ברבעון הסתכמה בכ-18.7 מיליון דולר, בהשוואה לכ-17.4 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2009. העליה ברווחיות נובעת הן מגידול משמעותי בהיקף מכירות הדלקים והמוצרים בחנויות זהות והן מגידול במרווח השיווק ממכירת דלקים בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

במהלך הרבעון חלה עלייה הן במכירות הדלקים בחנויות זהות (בגלונים) של 5.2% והן ברווחיות ממכירת דלקים שעמדה על כ-19.6 לגלון. מכירות המוצרים בחנויות זהות צמחו בכ-6.3% ברבעון השלישי של 2010, עיקר הגידול נובע הן מעלייה במכירות בקטגוריות המזון הטרי, מוצרי החלב, המכולת והבירה, והן מעליה במכירות מוצרי המותג הפרטי שהושק לאחרונה.

התרומה התפעולית של מגזר השיווק ברבעון השלישי של 2010 הסתכמה בכ-5.7 מיליון דולר, בהשוואה ל-3.9 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2009. היקף המכירות ברבעון השלישי של 2010 עמד על כ-14,114 חביות ביום, בהשוואה לכ-11,897 חביות ביום ברבעון השלישי של 2009, גידול בשיעור של כ-18.6% הנובע בעיקר כתוצאה מהביקוש הגדל לתזקיקים באזורי הפעילות של המגזר.

עוזי ימין, נשיא ומנכ"ל דלק US, אמר כי "החל משנת 2006, השקיעה דלק US למעלה מ- 400 מיליון דולר בשיפור בטיחותו, יעילותו ואמינותו של בית הזיקוק בטיילר. לאור העובדה כי מרבית ההשקעות המתוכננות בבית הזיקוק מתקרבות לסיומן, החברה צופה כי סך ההשקעות ההוניות ב-2011 יקטן משמעותית בהשוואה ל-2010.

"תוצאות הרבעון הושפעו לרעה מהשבתת יחידות ייצור בבית הזיקוק טיילר, אולם מגזר השיווק ומגזר הקמעונאות המשיכו להניב תוצאות טובות גם ברבעון השלישי, בדומה למחצית הראשונה של 2010. במגזר הקמעונאות, חל גידול במכירות הדלקים (גלונים) והמוצרים בחנויות זהות בהשוואה לשנה שעברה, מרווחי השיווק של הדלקים נותרו גבוהים, בעוד היקף המכירות הכולל במגזר השיווק גדל משמעותית בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

בשבועות האחרונים מימנו מחדש שטרי חוב בהיקף של למעלה מ-140 מיליון דולר ובכוונתנו לחדש ולהגדיל מסגרות אשראי נוספות אשר יסייעו לצמיחת עסקי הליבה של החברה, תוך שמירה על גמישות פיננסית "