סיטי אופטימיים על טבע: מחיר יעד של 72 דולר

בסקירה מיוחדת בעקבות כינוס המשקיעים אמש קובעים בבנק: "לטבע פוטנציאל נרחב לצמיחה ורווח למניה בטווח הרחוק" ■ "החברה נעשית מגוונת ומפתחת עצמה מעבר לתחום הגנרי"

יום לאחר כינוס המשקיעים בניו יורק ועל אף התגובה הצוננת בשווקים למניה שהגיבה אתמול בירידה של יותר מאחוז, בבנק ההשקעות סיטיגרופ אופטימיים לגבי ענקית התרופות הישראלית.

בסקירה תחת הכותרת "המחשבות שלנו על הכינוס של טבע " כותבים האנליסטים האמריקנים כי הם מותירים את המלצת הקנייה למניה ואת הרווח הצפוי למניה וקובעים את מחיר היעד העדכני של טבע על 72 דולר - 42% יותר ממחיר הסגירה של המניה אתמול בוול סטריט.

טבע הכריזה אתמול, כזכור, על התרחבות בפעילותה בתחום מוצרי הנשימה באופן שיביא לגידול של 140% במכירותיה בקטגוריה בתוך 5 שנים. בסיטי בירכו על המהלך וטענו כי הוא מאפשר לטבע לצמוח מעבר לתחום הפעילות הגנרי שמאפיין אותה כשהיא מגוונת את תחום המוצרים שלה ומאפשרת לעצמה כך נקודת פתיחה טובה יותר בתנאי השוק המשתנים.

פיתוח המוצרים מאפשר לטבע, טוענים בסיטי, לעמוד בתכניתה להפחית את התלות של החברה במכירות תרופת הקופקסון כנגד טרשת נפוצה אשר נתונה באיום כרגע מצד חברות אחרות בעיקר על רקע אישור שניתן למתחרתה לשווק טיפול אורלי למחלה.

בסיטי מפרטים כי מניית טבע עדיין נתונה לסיכונים שונים, ובהם החלטות מנהל התרופות והמזון האמריקני, ה-FDA, שהן קשות לתחזית וכן העובדה שטבע מתאפיינת ב"השקה איטית" של מותגיה, כפי שמנסחים זאת האנליסטים.

עם זאת, מציינים שם כי מבין קבוצת החברות בתחומה, טבע צפויה להציג תוצאות מהטובות ביותר במונחי רווח למניה ותוצאות לטווח ארוך כשהיא מבדלת את עצמה ממתחרותיה באמצעות השקעה באפיקים חדשים על פני עסקיה הגנריים. עוד מציינים בסיטי, כי טבע מחזיקה ביתרון בשל היותה היחידה בקטגוריה המחלקת למשקיעיה דיבידנד. "כל אלה מאפשרים לטבע להימצא בעמדת מפתח ייחודית בניהול מו"מ והתמודדות במכרזים והסכמים עם רשתות הפארם האמריקניות המהוות את השוק המשמעותי ביותר שלה", מסכמים שם.