רבעון חזק להמלט: זינוק של 61% במכירות ורווח של 2.7 מ' ד'

המכירות ברבעון השלישי של השנה הסתכמו בכ-21.5 מיליון דולר ■ הרווח התפעולי ברבעון השלישי הסתכם בכ-2.7 מיליון דולר לעומת הפסד תפעולי של 371 אלף דולר ברבעון המקביל

חברת המלט העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של מחברים, ברזים ושסתומים למערכות פיקוח ובקרה תעשייתיות, ולמערכות הובלת גזים בתעשיות מיקרו אלקטרוניקה ותעשיות אולטרה נקיות נוספות, פרסמה הבוקר את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים של שנת 2010.

המכירות ברבעון השלישי של השנה הסתכמו בכ-21.5 מיליון דולר, גידול של כ-61% לעומת מכירות הרבעון המקביל, בו הסכמו המכירות בכ-13.3 מיליון דולר. העלייה במכירות נובעת בעיקרה מעליה בביקושים בשוק המוליכים למחצה בעיקר בטריטוריות צפון אמריקה, יפן ואירופה. מגזר המוצרים האולטרה נקיים - מכירות המוצרים במגזר זה הסתכמו ברבעון השלישי בכ-10.1 מיליון דולר לעומת 4.5 מיליון דולר ברבעון המקביל, גידול של 123%.

מגזר המוצרים לתעשייה התהליכית רושם גידול של 30% במכירות שהסתכמו בכ-11.4 מיליון דולר לעומת 8.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. נזכיר כי במהלך 2010 רכשה המ-לט 75% מהון המניות של חברת אסטבה הולנדית העוסקת בייצור ושיווק סעפות (מניפולדים) כמהלך אסטרטגי להרחבת סל המוצרים של המ-לט במגזר זה.

הרווח הגולמי ברבעון הסתכם בכ- 8.3 מיליון דולר (כ-39% מהמכירות) לעומת כ-3.3 מיליון דולר (25% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח וברווחיות הגולמית נובע בעיקרו מעליה בהיקפי הייצור כתוצאה מהגידול בביקושים, מקיטון של כ-700 אלף דולר בהפרשה למלאי איטי ומשיפור משמעותי ברווחיות הגולמית ביפן בעקבות הפסקת הייצור העצמי במדינה.

הרווח התפעולי ברבעון השלישי הסתכם בכ-2.7 מיליון דולר לעומת הפסד תפעולי של 371 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח התפעולי נובע בעיקרו מהעלייה במכירות וברווח הגולמי. הרווח התפעולי הינו לאחר ניקוי הוצאות חד פעמיות בסך של כ-500 אלף דולר.

המ-לט מסיימת את הרבעון השלישי ברווח נקי של כ-2.7 מיליון דולר, לעומת הפסד של כ-174 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח נבע כאמור מעליה במכירות וברווח הגולמי.

תזרים מזומנים מפעילות שוטפת הסתכם בכ-4.9 מיליון דולר לעומת תזרים של 2.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. השיפור המשמעותי בתזרים נובע בעיקר מהגידול ברווח וממימוש צעדי ההתייעלות והחיסכון שנקטה החברה במהלך התקופה.

מסקירת נתוני תשעת החודשים הראשונים עולה כי החברה רשמה גידול מרשים בכל הפרמטרים: ההכנסות הסתכמו ב-56.7 מיליון דולר לעומת 35.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. מכירות מגזר המוצרים האולטרה נקיים הסתכם ב-25.7 מיליון דולר לעומת כ-8.8 מיליון דולר בתקופה המקבילה, כשהמכירות במגזר המוצרים לתעשייה התהליכית הסתכם בכ-30.9 מיליון דולר לעומת 26.8 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח הגולמי הסתכם בכ-22.4 מיליון דולר לעומת כ-7.4 מיליון דולר בתקופה המקבילה. הרווח התפעולי הסתכם בכ-8.1 מיליון דולר לעומת הפסד של כ-4.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים הסתכם בכ-6.8 מיליון דולר לעומת הפסד של 4.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. תזרים מזומנים מפעילות שוטפת הסתכם בכ-12.6 מיליון דולר לעומת תזרים של 534 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד.