ועדות קבלה למגדלים

ההפרדה והקיטוב הנדל"ני לא נולדו בישובי משגב והגליל ולא בשכונות החרדיות

פרויקטים שלמים בפתח תקוה וברמלה משווקים בשנים האחרונות רק לאנשי כוחות הביטחון; מגדלי תל אביב ורמת גן משווקים לבעלי הון פנוי בהיקף 1-2 מיליון שקל ומעלה; השכונות החדשות של נתניה, רחובות, ראשון לציון ועוד הפכו מזמן לפתרון למעמד הבינוני בלבד - בעוד המעמד הגבוה בורח ליישובי הסביבה היוקרתיים, והמעמד הנמוך מנסה לקנות דירה ישנה, בלי מעלית, בחלק הישן והנחשל של העיר; הטרוגניות עירונית? הצחקתם אותנו.

מעט מוזר היה לשמוע את העליהום כנגד חוק ועדות הקבלה שהתקבל בימים האחרונים בכנסת ומכוון בעיקר לסינון תושבים ביישובי הפריפריה.

או העליהום על דבריו של שר השיכון החרדי, אריאל אטיאס, שאינו רוצה שילדיו יגורו וישחקו עם ילדים חילוניים. כאילו שם - ביישובי משגב והגליל העליון או בשכונות החרדיות - המציאו את הקיטוב וההפרדה.

כאילו המקף של תל אביב-יפו אינו מבדיל כבר שנים בין יהודים לערבים. הרי מהם המצפים בגליל, אם לא הרצון להקים יישוב של הייטקיסטים/ קצינים/ טבעונים וכד', במקום להקים להם עוד 2 מגדלים סגורים בתל אביב?

חוק ועדות הקבלה הוא כנראה גזעני וחשוך, אבל הוא רק דחף לנו את האמת בפרצוף. הוא הזכיר לנו שפה, בעיר הגדולה, הסינון הסוציולוגי נעשה בעיקר בעזרת המחיר. כמה זה נוח שלכסף אין ריח.