איתות שורי בוול סטריט: יותר ויותר חברות מעלות תחזית הרווח

בדיקת בלומברג: עלייה במספר החברות המעלות תחזית רווח באוקטובר מבשרת עלייה במניות ■ על כל חברה אחת שחתכה תחזיות רווח - 1.5 חברות העלו תחזיות

האם השוורים ימשיכו לדהור בבורסות בארה"ב? קיים לפחות סימן חיובי אחד שמאותת על מגמה חיובית בוול סטריט. סוכנות בלומברג מדווחת היום (ב') על המדד העוקב אחר היחס שבין חברות המעלות תחזית רווח לעומת חברות המורידות את התחזיות, כאשר על פי ניתוח הנתונים על תחזיות הרווח של החברות, עולה תמונה אופטימית לפיה יותר ויותר חברות העלו בחודש האחרון את תחזיות הרווח לשנת הכספים של 2010 לעומת חברות שחתכו את התחזיות.

האופטימיות שמפגינות החברות מגיעה על רקע תוכנית הפד לרכישת נכסים בשווי 600 מיליארד דולר שנועדה להילחם ברמת האינפלציה הנמוכה וברמת האבטלה הגבוהה.

באוקטובר האחרון, 197 חברות העלו עד כה את תחזית הרווח מעל ציפיות האנליסטים בהשוואה ל-130 חברות שחתכו את תחזית הרווח. בלומברג העוקב אחר מדד זה מדווח כי מדובר בפער הגדול ביותר מאז 1999. על כל חברה אחת שחתכה תחזיות באוקטובר האחרון, 1.5 חברות העלו את תחזיות הרווח.

על פי ניסיון העבר, מדד זה מבשר טובות לוול סטריט. היחס בין החברות המעלות תחזיות למורידות תחזיות נפל ל-0.1 בדצמבר 2008 אחרי נפילת ליהמן-ברדרס, הצניחה במדד הובילה ירידות חדות בוול סטריט. לעומת זאת, במארס 2004 היחס עמד על 1.1 והוביל את מדד ה-S&P500 למגמת עלייה מ-1,126.21 נקודות ל-1,565.15 נקודות באוקטובר 2007 - עלייה של 39% בכ-3 שנים.

"יש חשיבות גבוהה להצגת רווחים גבוהים יותר, זהו סימן חיובי לראלי בשווקים", כך אמר גורם בכיר המנהל נכסים בהיקף 3 מיליארד דולר עבור Loomis Sayles &Co. עוד הוסיף כי קיים סיכוי גבוה כי נראה זינוק במחירי המניות.

כאמור, המדד העוקב אחר היחס בין החברות הצופות עלייה ברווחים לבין החברות שמורידות תחזית, מראה כי האופטימיות המופגנת מצד החברות מאותתת על צפי לזינוק במניות. בבלומברג מציינים כי בפעם האחרונה שההחברות הביעו אופטימיות כזו, המניות המריאו ב-39% במהלך 3.5 השנים שאחרי העלאת התחזית.