"השכר במגזר הציבורי - פונקציה של גודל השאלטר והאיגוד"

הממונה על השכר באוצר אילן לוין יוצר למתקפה: "קורא לעקוב אחרי ההסכמים; נמשיך לדרוש תוספות שכר לפי מצוינות ולשלם שכר גבוה יותר לבעלי שכר נמוך"

"דרכו של הממונה על השכר לא פשוטה. הוא היחיד שאפשר לשבות נגדו. אני קורא לכם לעקוב אחרי הסכמי שכר. אנו נמשיך לדרוש תוספות שכר לפי מצוינות ולשלם שכר גבוה יותר לבעלי שכר נמוך. בשירות הציבורי השכר הוא פונקציה של ותק, גודל השאלטר וכוח האיגוד" - כך אמר היום (ב') הממונה על השכר, אילן לוין, בדיון מיוחד בוועדת הכספים של הכנסת בנושא דו''ח השכר במגזר הציבורי.

אחרי הדיון חשף לוין כי משרד האוצר וההסתדרות ממשיכים במגעים לגבי אופן יישום ההסכם הקיבוצי שנחתם בשבוע שעבר בין האוצר להסתדרות. "אנו ממשיכים לנהל מו''מ מול האיגודים המקצועיים (ההסתדרות, א.פ.) על אופן הקצאת התוספת של ה-6.2% ותקוותי שהאיגודים ישכילו, יחד עם המדינה, להקצות חלק גדול יותר מתוספת השכר למקבלי השכר הנמוך, לרבות בגופים עתירי שכר גבוה יחסית כגון בחברות הממשלתיות ומערכת הביטחון. החלוקה טרם הסתיימה ואפשר יהיה לעשות שינויים נוספים", אמר לוין ל"גלובס".

ההסכם החדש לא כולל אלמנטים של שכר דיפרנציאלי כפי שדרשו באוצר. לדברי לוין, "יש לנו עוד דרך ארוכה השלים את המרכיבים החסרים לשיפור השירות הציבורי כגון הסכמי שכר מודרניים, כמו 'אופק חדש' במשרד החינוך, שמאפשרים לתגמל מצוינות ועמידה ביעדים".

בהסתדרות אישרו את הפרטים ומסרו כי "בכל הסכם שכר שנחתם האיגודים מנהלים מו''מ עם הממונה על השכר ומחלקים את התוספת בהתאם להסכם שנקבע".

לוין תקף גם את הסכמי השכר עם הרופאים: " אנו לקראת מו''מ עם הרופאים. הנתונים שפרסמנו בדו''ח מצביעים על פערי שכר גבוהים בין הפריפריה למרכז, עקב היכולת של הרופאים במרכז להשתכר מתאגידי הבריאות ומהעבודה הפרטית. ההסכמים הקרובים עם הרופאים חייבים לתת תוספות שכר לסטאז'רים ולפריפריה".

במסגרת הדיון, ציינה ח"כ פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו), אשר זימנה את הדיון, כי "שר האוצר נכנע פעם אחר פעם ללחצים פוליטיים במיוחד בהסכמי השכר החדשים במשק. משרד האוצר הציג לפני ההסכם יעדים חשובים, אך לא נותר מהם דבר".

11
 11