שני חברים יצאו לדרך

תולדות יחסי-פייסבוק בקליק, מדריך TV ומצגת מידע אישיים והמייל המתחדש של יאהו

1. חברים ולא מהיום

פייסבוק ממשיכה להשיק פיצ'רים חדשים כדי להישאר עדכנית וחדשנית, ובשבוע שעבר הושקה תכונה חדשה תחת השם "דפי חברות" (Friendship Pages), המתיימרת להראות את הסיפור העומד מאחורי שני חברים בפייסבוק. מדובר בעמוד פרופיל שמאגד לתוכו את כל הפעילות של שני אנשים שהם חברים בפייסבוק, על בסיס הפעילות המשותפת שלהם ברשת החברתית.

כך, בקיר של העמוד מופיעים הפוסטים והתגובות שהם כתבו אחד לשני, התמונות (בהן שניהם תויגו) והאירועים בהם שניהם נטלו חלק. הפיצ'ר פותח בפייסבוק במשך מספר חודשים והוא עתיד להיות זמין לכל משתמשי פייסבוק בזמן הקרוב.

הפיצ'ר יופיע תחת תמונת הפרופיל של המשתמש בעמוד האישי שלו, כשהתוכן יהיה חשוף רק לאותם משתמשים שיכולים לראות את הפרופילים של אותם אנשים בכל מקרה.

2. מדריך טלוויזיה אישי

אוהבים לצפות בטלוויזיה ומחפשים אחר תוכניות טלוויזיה חדשות שעשויות לעניין אתכם? אם כן, השירות החדש (Inveni (inveni.com עשוי למצוא חן בעיניכם.

מדובר במנוע לגילוי תכנים חדשים, שמציע למשתמשים תוכניות טלוויזיה או סרטי קולנוע המומלצים לצפייה על בסיס ניתוח מעמיק של הרגלי הצפייה והטעם האישי שלהם.

זאת, על בסיס התוכן שמופיע בפרופיל האישי שכל משתמש יוצר לעצמו באתר, ושכולל תוכניות טלוויזיה או סרטי קולנוע אהובים, ז'אנרים מועדפים ושחקנים אהודים. כן כולל השירות מעטפת חברתית, שמאפשרת למשתמש להמליץ על תכנים לחברים שנמצאים ברשתות החברתיות, ולשוחח איתם על תוכן וידיאו מסוים. השירות מוצע בינתיים בחינם.

3. מידע ממקור ראשון

(Qwiki (qwiki.com הוא שירות חדש שנמצא עדיין בגרסת אלפא סגורה אבל כבר מעורר עניין רב באינטרנט. הסטארט-אפ מציע פלטפורמה טכנולוגית שמושכת מידע ממספר מקורות רב בנושאים שונים (כגון ויקיפדיה ויו-טיוב) ויוצרת חוויה ויזואלית המתבססת על מצגת וידיאו אינטראקטיבית שמוצעת למשתמש בזמן אמת.

כך, משתמשים יכולים להקליד שם של אדם מפורסם, לציין אירוע היסטורי מסוים או לבחור במסעדה ספציפית, ולקבל באופן מיידי מצגת עשירה וויזואלית הכוללת את כל המידע הרלוונטי לו.

כעת ניתן למצוא באתר מעל לשלושה מיליון מצגות בנושאים שונים, כגון מצגת על הזמר מייקל ג'קסון, הכדורגלן כריסטיאנו רונאלדו או תופעת החור השחור, ובעתיד מתכננים יזמי החברה לאפשר גם משיכת מידע ממקורות חברתיים כגון לינקדאין או פייסבוק, ולשלב אותם במצגות האינטראקטיביות.

4. המייל של יאהו משתדרג

יאהו לא מרימה ידיים: חברת האינטרנט השיקה מחדש את שירות המייל שלה, במטרה להציע שירות חברתי ומהיר יותר.

בין הפיצ'רים החדשים מוצעת האפשרות להתחבר לטוויטר ולפרסם ציוצים ישירות מהמייל, לצד עדכוני סטטוס בפייסבוק (פיצ'ר קיים), לנהל צ'אט עם החברים מבלי לעזוב את תיבת המייל ולראות תצוגה מקדימה של תוכני מדיה, כמו לינק מיו-טיוב או תמונה מפליקר, ישירות בתיבה האישית.

יאהו גם מתכננת להשיק בקרוב את Y Connect, שירות חברתי הדומה לפייסבוק קונקט, שיאפשר לבעלי אתרים להטמיע כפתור של יאהו באתר שלהם. כך, משתמשים יוכלו לקשר את הפרופיל האישי שלהם ביאהו לאתרי התוכן השונים, ולשתף בתכנים באמצעות המייל ותוכנת המסרים המיידים של יאהו.