ברק: "תראו את ציפי לבני ואהוד אולמרט אז - ותראו אותם היום"

בנאום בכנס יהודי בניו-אורלינס אמר שר הביטחון: האופציות הן מדינה דו-לאומית, מדינה לא דמוקרטית או שתי מדינות לשני עמים ■ ישראל משאירה את כל האופציות על השולחן בסוגיית איראן

שר הביטחון, אהוד ברק, אמר אמש (א') בניו-אורלינס, כי השינוי הגדול שהתחולל בהשקפות הפוליטיות של אהוד אולמרט וציפי לבני מצביע על התמורה הגדולה שחלה במזה"ת ביחס לשלום בין ישראל לערבים.

בנאום בכנס הפדרציות היהודיות באמריקה הצפונית, סיפר ברק, כי המחיש את התמורה הזו בפגישה עם נשיא הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, לפני כמה שבועות.

"אבו מאזן שאל אותי מה השתנה בעשר השנים שחלפו מאז שניסינו להגיע להסכם שלום בקמפ דייוויד", סיפר ברק לשומעיו. "השבתי לו שכאשר אני חזרתי מקמפ דייוויד, גדולי מבקריי היו לבני ואלמרט, ותראה איפה הם היום בהשווואה למה שהם חשבו בעבר. גם מדינות ערב, שבעכבר התחרו ביניהן מי תהיה סרבנית שלום גדולה יותר, נמצאות היום בתחרות אחרת: יזמת השלום של איזו מדינה אכן תתקבל".

"בין הירדן לים חיים 11 מיליון בני אדם, שבעה מיליון ישראלים וארבעה מיליון פלסטינים", אמר ברק. "אם בשטח הזה תוסיף לשלוט רק מדינה אחת, ששמה ישראל, אזי המדינה הזו תהיה בההכרח או לא יהודית או לא דמוקרטית".

כדבריו: "אם גוש המיליונים ששייכים לעם אחר יוכל להצביע, זו תהיה מדינה דו-לאומית. אם הגוש האחר לא יוכל להצביע, זו תהיה מדינה לא דמוקרטית. לכן, הפיתרון אינו בשמים. זה פיתרון פשוט. שתי מדינות לשני עמים הוא הפיתרון היחיד שמבטיח שישראל תהיה מדינה יהודית ודמוקרטית".

שר הביטחון הדגיש, כמקובל בנאומים מדיניים של בכירים ישראליים, כי בכל הסדר עתידי תצטרך ישראל לשמור על האינטרסים הביטחוניים שלה, ובראש ובראשונה להבטיח שבכל הסדר לא יוכנסו רקטות וטילים לשטח שתפנה ישראל, כפי שקרה בלבנון ובעזה.

גם עם השגת שלום, יידרש צה"ל להיות חזק, וישראל תהיה חזקה יותר ונחושה יותר לשמור על ביטחונה בעקבות השלום, אמר ברק. לדבריו, קיימת חשיבות עליוינה לשיימור העליונות האיכותית של ישראל וזאת ניתן להשיג רק אם יימשך הקשר המיוחד עם ארה"ב..

עוד אמר שר הביטחון, כי אם איראן תגיע לנשק גרעיני, יחל מירוץ גרעיני בכל מדינות האזור, והדבר ייתן רוח גבית לכל ארגוני הטרור בעולם, מאל קאעדה והטליבאן ועד ארגוני הטרור בסומליה. ישראל משאירה את כל האופציות על השולחן ואנו ממליצים לכולם לנהוג כך, אמר ברק.