שטייניץ עוצר התקציב לאונ' ת"א: "חריגות שכר במיליוני שקלים"

האוצר: "הנהלת האוניברסיטה התבקשה לטפל בנושא חריגות השכר במוסד ולא עשתה כן"

שר האוצר יובל שטייניץ הורה היום (ג') לחשב הכללי במשרד האוצר לעצור העברת תקציבים המיועדים לאוניברסיטת ת"א באופן מיידי. ההנחיה הועברה גם לוועדה לתכנון ותקצוב (ות"ת) המטפלת בתקצוב הממשלתי למוסדות להשכלה גבוהה. תקציב האוניברסיטה עמד בשנת הלימודים תש"ע על 965 מיליון שקל.

ההנחיה הדרמטית מגיעה בעקבות "חריגות שכר בהיקף של מיליוני שקלים" ולאחר ש"מזה מספר חודשים אוניברסיטת ת"א אינה משתפת פעולה ואינה ממלאת אחר הוראות הממונה על השכר באוצר", כדברי האוצר.

אילן לוין, הממונה על השכר באוצר, הנחה כבר לפני כשנה את אוניברסיטת ת"א לבטל מספר הסדרים והסכמים שהמוסד חתם עם עובדיו. לוין אף הורה למוסד כיצד לתקן את העיוותים, אך באוצר טוענים כי האוניברסיטה נמנעה מלבצע את השינויים הנחוצים.

"בנוסף, הנהלת האוניברסיטה התבקשה לטפל בנושא חריגות השכר במוסד ולא עשתה כן", נמסר מהאוצר. "יש לציין, כי במהלך השנה האחרונה היו מספר רב של ניסיונות הידברות בין הממונה על השכר לבין הנהלת האוניברסיטה כאשר בחלקם גם ות"ת היתה שותפה. בשל העובדה כי האוניברסיטה, בדרך פעילותה, אינה מקיימת את הוראות חוק התקציב החליט שטייניץ לבצע צעד חריג של עיכוב תקציב ממשלתי למוסד".

מאוניברסיטת ת"א נמסר בתגובה: "אוניברסיטת תל אביב מצרה על כך שבעיצומו של משא ומתן עם הממונה על השכר ועם הארגון היציג של העובדים המינהליים על תנאי העסקתם, בחר האוצר לפעול באופן חד צדדי ולא מידתי. העובדים המינהליים, אליהם בלבד מתייחס האוצר, מועסקים בהתאם להסכמים קיבוציים שנחתמו לפני עשרות שנים, ושכרם דומה למקובל בחלקים גדולים של הסקטור הציבורי. האוניברסיטה שיתפה ומשתפת פעולה עם הממונה על השכר, ואף העלתה הצעות מעשיות להסדרת תנאי ההעסקה החדשים. האוניברסיטה בוחנת את משמעות הצעד שננקט כנגדה ותפעל כמתחייב מאחריותה ובהתאם לחוק".