סין תהדק הפיקוח על "הכסף החם" הזורם אליה מהחלטת ה'פד'

הממשל הסיני יורה לבנקים להגדיל את רזרבות המט"ח שלהם ולהגביר את הפיקוח על זרימת הכספים ■ "במידה מסויימת הדבר יכול לעזור להגביל התחזקות היואן בטווח הזמן הקצר"

סין תהדק את הפיקוח על זרימת ההון הזר. הממשל הסיני יורה לבנקים להגדיל את רזרבות המט"ח שלהם ולהגביר את הפיקוח על זרימת הכספים כצעד נוסף בניסיון לשבור את שטף ה"כסף החם" הזורם למדינה.

הרשות הממשלתית המפקחת על מטבע החוץ תהדק את הפיקוח על אופן הניהול של הבנקים את הציטוטים הניתנים לחוב זר ותציג חוקים חדשים המתייחסים לפיקוח על המטבעות בבנקים, כך הודיע הרגולטור הסיני באתר הרשמי. הממשלה גם תפקח על המכשירים הפיננסים הסינים הנסחרים מעבר לים ותהדק את הפיקוח על השקעות באקוויטי שמבצעות חברות זרות בסין, נאמר.

הצעדים מדגישים את החששות ברחבי העולם כי החלטת הפדרל ריזרב בשבוע שעבר לרכוש את חובו על מנת לשמור על עלות ההלוואות נמוכה וקרובה לאפסית, תגרום למשקיעים לחפש תשואות גבוהות יותר בשווקים המתעוררים.

סין ומנהיגים אירופים אמרו כי בכוונתם לדון בפיסגת ה-G20 השבוע בסיאול בהשפעת ההקלה הכמותית בה נקט ה'פד' כמו גם בסכנות הטמונות בפיחות תחרותי בשערי החליפין.

הרגולטור הסיני מסר גם כי הפוזיציות (נטו) של הבנקים בדולר, הנובעים מפקיעת חוזי פורוורד או מהחזקות דולריות הנוצרות בעסקאות ספוט, לא צריכות לרדת מהרמות שנרשמו אתמול. ובכך הם מחייבים את הבנקים להמשיך ולהחזיק את הדולר האמריקני, מה שיגביל את יכולתם להזרים הזמנות לרכישות של היואן. "במידה מסויימת הדבר יכול לעזור להגביל את התחזקות היואן בטווח הזמן הקצר" אמר אנליסט השווקים הפיננסים בבנק הבנייה הסיני.