"היפה והחנון 2": פתיחה מצוינת לריאליטי של ערוץ 10 עם 18.5%

ההצלחה של ערוץ 10 לא פגעה ברייטינג של ערוץ 2: 25.2% ל"רוקדים עם כוכבים" ■ מפילוח הגילאים עולה כי הצעירים צפו בערוץ 10, והמבוגרים שמרו אמונים לפמלה אנדרסון בערוץ 2

ערב הצפייה אמש (ג') סיפק נתוני צפייה יוצאי דופן. פרק ההשקה של העונה השנייה של "היפה והחנון" ששודר בערוץ 10 הוכתר בהצלחה כשהביא רייטינג של 18.5%. מדובר בנתון הגבוה ב-21% מפרק ההשקה בעונה הראשונה של הריאליטי.

עם זאת, הנתון המרשים לא פגם משמעותית בצפייה בערוץ 2 באותו הזמן, והתוכנית "רוקדים עם כוכבים" של רשת, בהשתתפותה של פמלה אנדרסון, הצליחה להשיג רייטינג של 25.2%. הנתונים הם בקרב משקי-בית יהודיים.

מאסת הצפייה של הפריים-טיים, שבאה לידי ביטוי בחוזקה לאורך כל ערב השידורים, התאפשרה הודות להגעת מגוון קהלים למסך, בכללם גם קהלים שאינם מוצאים את עצמם מול מסך הערוצים המרכזיים. קהל הצופים כלל אמש ילדים צעירים מאוד, לצד אוכלוסייה מבוגרת יחסית. לכך מצטרפת העובדה שחלק ניכר מהצופים מצאו עניין בשתי התוכניות וזפזפו בין שתיהן.

ניתוח קהלי הצפייה בשתי התוכניות מוכיח כיצד התאפשר מצב בו האלטרנטיבות שהציגו שני הערוצים הוכיחו את עצמן. ניתן לראות כי ככל שגיל הצופים עולה - התוכנית המועדפת לצפייה היא ריאליטי המחול של רשת.

בקרב בני ה-45 ומעלה ישנה העדפה מובהקת ל"רוקדים עם כוכבים", כאשר הנתון מתחדד עוד יותר לנוכח העובדה שלא פחות מ-25.4% מבני ה-65 פלוס צפו ב"רוקדים עם כוכבים" - לעומת "היפה והחנון" שזכתה אמש לרייטינג של 5.5% בקרב מגזר זה. גם בקרב בני ה-55 ומעלה יש דומיננטיות ברורה לתוכנית של רשת.

הרייטינג הקהלי הגבוה ביותר של "היפה והחנון" בערוץ 10 הוא בקרב הקהל הנחשק של בני 25 עד 34. התוכנית זוכה לרייטינג של 15.2% בקרב מגזר זה, לעומת 9.3% ל"רוקדים עם כוכבים".

הדומיננטיות של "היפה והחנון" בגילאים 25 עד 34 עשויה להציב בעיה בפני זכיינית ערוץ 2 רשת ככל שתתקדם "רוקדים עם כוכבים", שעם עזיבתו של גימיק אנדרסון אמורה לאבד את העניין בקרב הצעירים שהצטרפו לאור הנסיבות.

רשת, שניהלה בהצלחה קמפיין מאסיבי לפני עליית התוכנית, תצטרך כעת גם להתמודד באמצעים שונים עם משבר אמצע העונה התוקף תוכניות ריאליטי. משבר זה בא לידי ביטוי בעזיבת צופים, שמגיעים עם ההשקה ושבים לקראת השלבים המכריעים.

הקרב על גילאי 35 עד 44

הקהל של "היפה והחנון" אולי אטרקטיבי למפרסמים מסוימים, אך הוא בוגדני יותר. בני עד 25 וגם אחיהם והוריהם בני ה-34 נוטים להקליט יותר בממירים ולנהל צפייה ערה יותר באינטרנט. על כן למרות הסיפוק, בערוץ 10 (שם לא ציפו לנתונים אלה) לא יכולים לוותר על הצופים המבוגרים יותר.

נחיתות נוספת לערוץ 10 היא ביתרון שיש לרשת בימי שני. אז, הרצועה הדוקומנטרית של ערוץ 10 היא האופציה הפחות מועדפת על צופי הטלוויזיה, שהרכבם דומה באותו היום.

הקרב, כך נדמה, הוא במגזר בני ה-35 עד 44, שם שתי התוכניות זכו לרייטינג של 14.7%. הלחץ מעתה צריך להיות על בני גיל זה, שמהווים את בסיס הצפייה הנחשק, הפעיל, אשר מכתיב את הצפייה בבית.

באשר ליתר הנתונים, חדשות ערוץ 10, ששידרה מהדורה כמעט ללא פרסומות, התאוששה אתמול והביאה רייטינג של 12.5%. מהדורת חדשות ערוץ 2 שמרה על חוזקה עם רייטינג של 23.1%. השקה מוצלחת גם ל"טקסי דרייבר", הקומדיה החדשה של רשת (שעלתה בעבר ב-yes), שהשיגה רייטינג של 23.2%.

11
 11