הנפט בדרך ל-100 ד'? קבלו מניות שעשויות ליהנות מהזינוק

במורגן סטנלי סבורים כי הנפט נמצא במומנטום חיובי אשר יביא אותו למחיר של 105 דולר לחבית ב-2012 ■ מציגים מניות מומלצות מסקטור ייצור הנפט, בעלות פוטנציאל האפסייד הגבוה ביותר

במורגן סטנלי מחממים מנועים לקראת שנת 2011, וסבורים כי הנפט נמצא במומנטום חיובי אשר יביא אותו לקראת סוף השנה הנוכחית לרמה של 95 דולר לחבית. את ההתחזקות הם רואים נמשכת לעבר השנתיים הבאות, כאשר להערכתם יגיע הנפט ב-2011 לרמת ה-100 דולר לחבית, וב-2012 למחיר של 105 דולר לחבית.

הנפט שהתחיל במהלך עלייה חד, ממעט מתחת לרמת ה-72 דולר לחבית בתחילת חודש ספטמבר, שוהה כעת באזור ה-86.65 דולר לחבית.

במורגן סטנלי מבקשים להאיר סיבות נוספות להתחזקותו הצפויה של הנפט, מעבר ל"חשודות המיידיות" - תוכנית ההרחבה הכמותית של הפדרל ריזרב והיחלשות הדולר בעקבותיה. למעשה, מציינים הכלכלנים כי תחזיתם מתבססת על ההנחה שבשנתיים הקרובות נהיה עדים למהלך של קיטון בהיצע הנפט לעומת המשך העלייה בביקושים. קיטון זה מתייחס לתפוקת הייצור שאינה במסגרת קרטל אופ"ק (OPEK) - ארגון המדינות המייצאות נפט, אשר תרד ב-2.2 מיליון חביות בשנה.

הבעיה העיקרית היא שאופ"ק להערכתם לא תוכל לקזז ירידה זו, מאחר שיכולתה העתידית להגדיל את תפוקת הנפט נסמכת על הגדלת יכולת הייצור מצידה של עיראק. בעקבות הערכה זו, מציגים במורגן סטנלי רשימה של מספר מניות מומלצות מסקטור ייצור הנפט, בדירוג "תשואת יתר", אשר עשויות ליהנות מהעלייה במחירו.

מבין החברות המומלצות, בעלת פוטנציאל האפסייד הגבוה ביותר, כ-48%, היא Statoil (סימול: STL) הנורבגית, הנסחרת בשווי שוק של מעל 398 מיליון כתר נורבגי (כ-68 מיליון דולר). בעלת האפסייד הנמוך ביותר, כ-5%, היא Devon Energy (DVN), בעלת שווי שוק של 30.6 מיליארד דולר.

11
 11