אישה תובעת 50 אלף שקל ממסעדה: "הושפלתי בגלל משקלי העודף"

אישה בשנות ה-60 לחייה הסובלת ממשקל עודף אולצה לטענתה לשבת על כיסא בר "היחיד שפנוי במסעדה" שלא התאים לצרכיה - והופלתה בניגוד לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות

תושבת רחובות בשנות ה-60 לחייה, הסובלת ממשקל עודף, תובעת ממסעדה בעיר פיצוי של 50 אלף שקל, בטענה כי עובדי המסעדה הכריחו אותה לשבת על כיסא בר גבוה, ולאחר שלא הצליחה לעשות כן גירשו אותה מהמסעדה - כך עולה מכתב התביעה שהגישה באחרונה האישה לבית משפט השלום ברחובות.

באמצעות עוה"ד מאיה הרצברג-אלון ושלומי עזריה מפרטת האישה בתביעה, שנפתחה בציטוט מהתלמוד - "המלבין פני חברו ברבים - כאילו שופך דמים", את מסכת ההשפלות שעברה, לאחר שהגיעה למסעדה בציפייה לסעוד את לבה ולבלות עם בני משפחתה.

באחד מערבי חודש מאי 2010 הגיעה התובעת מלווה בבני משפחה למסעדה לארוחת ערב, זאת לאחר שהזמינה מקום מראש בטלפון. עובד של המסעדה הוביל את האישה ובני משפחתה לשולחן עם כסאות בר גבוהים, ואולם התובעת לא הצליחה לשבת על כסא הבר שהוצע לה.

בהמשך מפורט בכתב התביעה כיצד פנו בני משפחת האישה למארחת כדי שזו תמצא להם שולחן אחר עם כסאות שמתאימים לצרכיה של התובעת. אלא שבמקום לעשות כן הודיע לה מנהל המשמרת כי "כסאות הבר מספיק נוחים", וכי השולחן סביבו יושבים בני משפחתה של התובעת הינו השולחן הפנוי היחיד במסעדה.

לאחר דין ודברים בין מנהל המשמרת לתובעת ובני משפחתה, שנמשך מספר דקות, הודיע מנהל המשמרת כי זה השולחן היחיד בו יוכלו לשבת התובעת ובני משפחתה, ואף הבהיר להם כי אם הם אינם מעוניינים בכך - הם יכולים לעזוב את המקום.

בעקבות הדברים, נטען, פרצה התובעת בבכי ויצאה מהמסעדה כאשר היא מושפלת ופגועה, כל זאת לעיני משפחתה וקומץ אנשים ששהו במקום בקרות האירוע. בני משפחתה של התובעת יצאו אחריה, מושפלים גם הם, בניסיון להרגיעה.

בעוד התובעת ובני משפחתה מנסים להתאושש מהפגיעה בהם, יצאה המארחת ואמרה כי צר לה על הארוע וכי היא סידרה להם מקומות ישיבה שמתאימים לצורכי התובעת. בני משפחתה של האישה החליטו למחול על כבודם ולשוב חזרה למסעדה, תוך ששכנעו את התובעת כי בכך תם העניין.

בשובם, כך נטען בתביעה, נתקלו האישה ובני משפחתה פעם נוספת במנהל המשמרת, אשר ניפנף באצבעו "לא" ואף אמר להם בגסות-רוח: "אתם למסעדה לא תיכנסו". על-פי התביעה, מנהל המשמרת גם אמר, כשהוא פונה למארחת, כי הוא לא אישר לה להכניסם למסעדה - ודרש מהאישה ומבני משפחתה במפגיע לצאת מהמסעדה, וכך הם אכן עשו.

לטענת האישה, "בשל התנהגות עובדי המסעדה נגרם לה נזק נפשי בל-יתואר, עוגמת-נפש, השפלה וכאב, נוכח העובדה כי עקב מגבלתה הפיזית לא ניתן לה שירות במסעדה כמו לכל אדם אחר". לדבריה, "המסעדה הפלתה אותה בניגוד להוראות חוק יסוד כבוד האדם וחירותו וחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות".