סקר עולמי: 75% מהמשקיעים לא מאמינים בתוכניתו של ברננקי

יותר ממחצית הנשאלים אמרו כי הפעולות של ה'פד' לא יגבירו את הצמיחה בארה"ב בשנה הבאה ■ 70% מאמינים כי מטרת הממשל האמריקני הינה לקדם את מדיניות הדולר החלש

75% מהמשקיעים בעולם חושבים כי תוכנית ההקלה הכמותית, ה-QE2 של ברננקי - אינה יעילה וכי תהיה לה השפעה זניחה או שהיא כלל לא תשפיע על רמת האבטלה, ומעדיפים על פניה את המדיניות בה נוקט הבנק המרכזי האירופי, ה-ECB. כך על פי סקר המשקיעים הרבעוני שערך "בלומברג" בקרב 1,030 משקיעים, אנליסטים וסוחרים.

יותר ממחצית הנשאלים אמרו כי הפעולות של ה'פד' לא יגבירו את הצמיחה בארה"ב בשנה הבאה. שלושה רבעים מהנסקרים ספקנים ביחס לתוכנית במרכזה עומדת קניה מאסיבית של אג"ח ממשלתיות על מנת לעודד את הפעילות הכלכלית או לשם הורדת רמת האבטלה, אלא מאמינים כי מטרת הממשל האמריקני הינה לקדם את מדיניות הדולר החלש.

המשקיעים ברחבי העולם חושבים עם זאת כי ה'פד' ירשות הצלחה מסויימת בהעלאת האינפלציה. מחצית מהנסקרים מצפים כי האינפלציה תעלה באופן מתון כתוצאה מצעדיו של ה'פד'. אחד מכל חמישה אמר כי ה'פד' יקבל יותר ממה שהוא מקווה וכי האינפלציה תעלה לרמות מסוכנות.

שבעה מכל 10 נסקרים אמרו כי ארה"ב שומרת באופן מכוון על הדולר נמוך כנגד מטבעות אחרים.

המשקיעים מעדיפים את המדיניות שאימץ ה-ECB בהנהגתו של טרישה. שני שליש מהמשקיעים אמרו כי ה-ECB פעל בחוכמה בהחלטתו בשבוע שעבר כנגד נקיטת פעולות נוספות לתימרוץ הכלכלה האיזורית. "נראה כי ה-ECB הוא הבנק המרכזי הכי אחראי, כאשר הקלה כמותית הופכת לבלתי אפקטיבית אם כולם עושים אותה" אמר ג'ואל כהיל, אנליסט ההשקעות בחברת הביטוח אמלין והוסיף "אם כולם יבצעו פיחות תחרותי - הדבר יוביל לפרוטקציוניזם".

ועדיין, יותר משני שלישים מהמשקיעים תיארו את הכלכלה האמריקנית כיציבה או כמשתפרת. נתון זה מהדהד עם סקר אחר שערך בלומברג לפיו כלכלנים אמרו כי הצמיחה תתחזק בשנת 2011 ל-3.2% ברבעון האחרון של 2011 לעומת צמיחה של 2.2% ברבעון השלישי והרביעי של שנת 2010.