מיטב מתחילים לסקר גזית גלוב: "כדאי להתמקד בשווקי חו"ל"

טרנס קלינגמן: הפוטנציאל למיזוגים ולרכישות בארץ מוגבל ■ מעניק למניה מחיר יעד של 47 שקל - גבוה ב-12.4% משער הנעילה

בהתבטאות שנחשבת לחריגה במידת מה בקרב האנליסטים המכסים את חברות הנדל"ן הישראליות בשוק ההון, מציין היום טרנס קלינגמן, מנהל מחלקת המחקר Sell Side בבית ההשקעות מיטב כי "לדעתנו כדאי להתמקד בשווקי חו"ל, כדי ליהנות משיעורי צמיחה גבוהים יותר". הדברים נכתבו במסגרת התחלת הסיקור לקבוצת הנדל"ן המניב גזית גלוב , בשליטת חיים כצמן ודורי סגל. המניה, על אף שזכתה להמלצת "תשואת-יתר" במחיר יעד של 47 שקל - הגבוה ב-12.4% משער הנעילה - סיימה את היום בירידה של 0.7%.

במקרה של גזית גלוב עצמה, מציין קלינגמן כי בחלק מהמדינות בהן פועלת הקבוצה רמת מחירי השכירות נפגעה קשות במשבר ולכן מגולמת בהן פוטנציאל לגידול בשכר-דירה. "אנחנו מצפים להצפת ערך ממיזוגים ומרכישות, לצד התאוששות בחלק משוקי הליבה", נכתב בסקירה, מה שעשוי להיטיב עם החברה ("הניסיון המוכח של הנהלת החברה בניהול תיק נכסים בינלאומי יבלוט"), ואגב כך צופה כי גם חברות אחרות עשויות להידמות לה - קבוצת עזריאלי למשל, היות והפוטנציאל למיזוגים ולרכישות בארץ מוגבל.

קלינגמן מבסס את ההמלצה שלו על שיטת השווי הנכסי הנקי (NAV) ועל שיעור היוון של 7.1%, אך מוסיף למודל את הוצאות המטה, "כדי לתת ביטוי לערך המוסף שניתן לשייך להנהלה עם מוניטין מוצלח". ההמלצה מתייחסת בעיקר לגבי החברה הבת אטריום (סימול: ATRS.VI/NX בבורסה בווינה ובבורסת היורונקסט באמסטרדם, בהתאמה), הודות לשיפור תפעולי, עוד בטרם מימשה קרקעות ונכסים טובים פחות. צפונה משם, החברה הבת הסקנדינבית סיטיקון (סימול: CTY1S:FH בבורסת הלסינקי) נראית אף היא "מבטיחה הודות לפיתוח מחדש של נכסים קיימים ופוטנציאל למיזוגים ורכישות בשוודיה ופינלנד".

עם זאת, ההמלצה החיובית מסויגת בסכנה מפני התאוששות כלכלית איטית מהצפוי בארה"ב, שתשפיע הן על הפעילות בארה"ב והן על הפעילות בקנדה (למעלה ממחצית מההכנסות מדמי-שכירות של גזית גלוב). לחץ זה גם עשוי להתבטא בעקיפין בהתייחס לשערי המטבע, היות וגזית גלוב נסחרת ומדווחת בשקלים.