פייסבוק צפויה להשיק ביום ב' פרויקט דוא"ל מתחרה לגוגל

מכנסת מסיבת עיתונאים חגיגית ביום ב' אך מסרבת לחשוף פרטים ■ עפ"י ההערכות תציע כתובות דוא"ל עם הסיומת facebook.com במטרה להתחרות ב-GMAIL

שעה שבכל העולם נחשפים מיליונים לסיפור ההקמה של ענקית האינטרנט "פייסבוק" באמצעות סרט הקולנוע הפופולרי "הרשת החברתית" שמציג את המייסד מארק צוקרברג באור לא-מחמיא-במיוחד (בלשון המעטה) - עושה רושם שבפייסבוק עוסקים בדברים אחרים לגמרי ומתכוונים למשוך כותרות וגם אש כבר ביום ב' הקרוב.

החברה הזמינה הלילה (ה') את עיתונאי הטכנולוגיה המובילים בכל העולם למסיבת עיתונאים חגיגית שתתקיים ביום ב' הקרוב ובמרכזה "הודעה משמעותית". בחברה סירבו לגלות את פרטי האירוע הצפוי ולספק פרטים נוספים על ההודעה הצפויה - אך ההזמנה למסיבת העיתונאים עוצבה כתיבת ההודעות הנכנסות של הפייסבוק בצירוף תוספות חדשות ומיוחדות מה שמיד העלה את החשד כי מדובר בהשקת הפרוייקט הסודי של החברה עליו עומלים בפייסבוק כבר מספר חודשים תחת השם הפנימי "The Gmail Killer" ("מחסל הג'ימייל", בתרגום חופשי).

מטרת המהלך, על פי הדיווחים בבלוג הטכנולוגיה המוביל טק-קרנץ' ואחרים, היא לנקז אל פייסבוק את כל פעילות הדואר האלקטרוני של מיליוני המשתמשים בפייסבוק ובכך להשיג יתרון אסטרטגי מכריע אל מול המתחרה גוגל . פייסבוק כבר רשמה הישג מוקדם יותר השנה כשהצליחה להתמודד בהצלחה רבה מול הניסיונות של גוגל להתחרות ביישומי הרשת החברתית שלה באמצעות השקת "גוגל באזז" שלא נחלה הצלחה כמצופה.

פייסבוק מצידה, כאמור, טרם אישרה כי אכן בכוונתה להשיק ביום שני את השירות המדובר ובין הספקולציות שהועלו רמזו בלוגרים מובילים בתחום הטכנולוגיה כי ייתכן ומדובר גם בשירותים אחרים הקשורים לזמינות של האתר לטלפונים סלולריים - עם זאת, מרבית העוסקים בתחום איתנים בדעתם כי פייסבוק ניצבת בפני קרב ראש-בראש עם היישום המצליח ביותר של גוגל - תיבות האימייל.

בהתחשב בהצלחה של פייסבוק בתחום ההזמנות לאירועים ואלבומי התמונות - מדובר ללא ספק באיום על ספקית תיבות הדוא"ל המקוונות החזקה בעולם.