GM זכתה לביקושי יתר של 500% ביום הראשון להנפקה

ובסך הכל נרשמו בקשות לרכישת המניה בהיקף 60 מיליארד דולר ■ "הביקוש עבור המניות הרגילות של GM עדיין עולה" ■ GM דיווחה השבוע על רווח של 2 מיליארד דולר ברבעון השלישי

ענקית הרכב האמריקנית ג'נרל מוטורס (GM) זכתה לביקושי יתר של 500% ובסך הכל נרשמו בקשות לרכישת המניה בהיקף 60 מיליארד דולר ביום הראשון להנפקה הראשונית לציבור (IPO). זאת, כאשר ההנפקה צפויה להוביל לדילול האחזקות של ממשלת ארה"ב ולפתוח את הדלת להשקעה מצד קרנות הון לאומיות.

"הביקוש עבור המניות הרגילות של GM עדיין עולה", כך מסרו מקורות שמכירים את העניין לרשת CNBC. לפי התשקיף שהגישה החברה לידי רשות ניירות ערך האמריקנית (SEC) טרם ההנפקה, היא מתכוונת למכור 365 מיליון מניות במחיר של בין 26 ל-29 דולר למניה, ולגייס בין 9.5 מיליארד ל-10.6 מיליארד דולר.

לדברי המקורות, הביקוש החזק שזוכה לו ג'נרל מוטורס צפוי לקבוע את מחיר המניה בקצה העליון של הטווח שבו היא מציעה את המניות, כלומר 29 דולר למניה.

נזכיר כי רגע לפני ההנפקה, GM דיווחה השבוע על רווח של 2 מיליארד דולר ברבעון השלישי של השנה. ברבעון המקביל אשתקד דיווחה החברה על הפסד של 1.2 מיליארד דולר. "תוצאות הרבעון השלישי של החברה מבטאות באופן ברור את ההתקדמות המשמעותית שהחברה השיגה", אומר דן אקרסון, מנכ"ל ג'נרל מוטורס.

בינתיים, גורו המניות, ג'ים קריימר, חזר אתמול (ו') על המלצתו לקנות את מניית פורד, שבעיניו יותר אטרקטיבית מג'נרל מוטורס. לדבריו, אם מסתכלים על הסיבוב שעשתה פורד, הצמיחה שהציגה ואיך היא מצליחה לחזור לאיזון, המניה נסחרת בזול יחסית למחיר הצפוי של מניית ג'נרל מוטורס.